logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Transfer nie do pomyślenia
20.03.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Norwegia, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Komunikacja w rodzinie, Organizacje pozarządowe / NGO

Transfer nie do pomyślenia



Piłka nożna ma w Norwegii specyficzny status. Otóż Norwegowie kochają futbol angielski znacznie bardziej niż swoje własne, rodzime drużyny. Więcej Norwegów należy do klubów kibiców angielskich drużyn piłkarskich niż do klubów kibiców wszystkich norweskich drużyn pierwszoligowych razem wziętych. Co więcej, liczba norweskich kibiców angielskiego futbolu przewyższa liczbę członków wszystkich norweskich partii politycznych. Najukochańszym z angielskich zespołów jest Liverpool F.C. – wśród norweskich kibiców ma największą liczebnie rzeszę fanów.

W tej piłkarskiej arytmetyce pojawił się ostatnio pewien zgrzyt. Rosnąca popularność norweskiego piłkarza Erlinga Brauta Haalanda – od połowy 2022 roku w barwach Manchester City – sprawiła, że wśród interesujących się futbolem norweskich dzieci i młodzieży zaroiło się od posiadaczy błękitno-białych strojów. W przeciwieństwie do czerwonych szalików i gadżetów Liverpoolu.

Z tego punktu widzenia wyszli twórcy kampanii społecznej The Unthinkable Transfer („Transfer nie do pomyślenia”) opowiadającej o zagorzałym kibicu, który na naszych oczach łamie niewzruszoną zasadę, by nigdy, przenigdy nie zmieniać barw klubowych. Czemu mężczyzna porywa się na taki gest, o tym dowiadujemy się we wzruszającym finale:

https://video.adsoftheworld.com/q27d528wyrb8gfbkan3mr6jgyg2c.mp4

Fabuła filmu „Transfer nie do pomyślenia” została zainspirowana obserwacjami organizacji The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs. Z ich badań wynika, że ​​kobiety są bardziej skłonne do zostania rodzicami zastępczymi niż mężczyźni. Celem kampanii było zatem stworzenie przesłania, które przemówi emocjonalnie do mężczyzn, zachęcając ich do aktywnego zaangażowania w proces adopcyjny.

Film miał swoją premierę w Norwegii w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia, a następnie był transmitowany w Premier League przez norweskiego posiadacza praw Viaplay. Data inauguracji kampanii została wybrana nieprzypadkowo: w drugi dzień świąt, czyli w tzw. Boxing Day, na angielskich boiskach rozgrywana jest prestiżowa kolejka ligowa, która na trybuny i przed telewizory ściąga tysiące kibiców. „Boxing Day in the Premier League” jest szanowaną, wieloletnią tradycją – jej korzenie sięgają połowy XIX wieku.

txt: Dorota Chrobak

adopcja NGO dzieci młodzież rodzina rodzicielstwo adopcje film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie Norwegia Komunikacja w rodzinie piecza zastępcza


Nazwa kampanii:
The Unthinkable Transfer
Czas:
2023.12.26
Nadawca:
The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs
Media:
film
Wykonawca:
Atyp, Oslo, Norway





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek