logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Austria, Kultura, Prawa człowieka
   ──────  08.11.2010

Torturowany plakat



Mimo że największy w Austrii festiwal filmowy o prawach człowieka "This Human World" nie ma ogromnych pieniędzy na reklamę, niemal wszystkie bilety na kilkadziesiąt pokazów, które odbywają się w ciągu 9 dni, zostały sprzedane z wymiernym rezultatem: prawa człowieka zawładnęły na czas grudniowego festiwalu przestrzenią publiczną miasta. A to za sprawą plakatów poprzywiązywanych przez organizatorów festiwalu do miejskich parkanów, żelaznych ogrodzeń, stojaków na rowery i każdego miejsca w Wiedniu, do którego w rzeczywistości można by przywiązać człowieka. Plakaty eksponujące jeden z przewodnich tematów festiwalu – tortury – zostały ściśnięte tak, aby uniesione do góry ręce sfotografowanego mężczyzny były przewiązane w przegubach plastikową taśmą i przytwierdzone jednocześnie do żelaznych krat. Plakat miał sprawiać wrażenie, że tu i teraz, na oczach przechodniów, odbywa się torturowanie człowieka.

Intencją agencji Wien Nord Pilz było przebicie się z tematyką praw człowieka do przestrzeni publicznej tak, aby każdy z przechodniów, patrząc na plakat, stał się biernym współuczestnikiem okrutnego rytuału łamania praw człowieka. Plakaty miały aktywizować społeczeństwo austriackie do podejmowania działań na rzecz ochrony praw maltretowanych ludzi, mimo że ich łamanie ma miejsce daleko poza granicami Austrii, nie zakłócając na co dzień sielankowego życia przeciętnego Austriaka. “Torturowane plakaty”, wdzierając się z brutalną rzeczywistością w przestrzeń publiczną, promowały 3. edycję International Human Rights Film Festival (This Human World), jaka odbyła się w Wiedniu w dniach 2-10 grudnia 2010. Organizatorzy festiwalu byli inicjatorami kampanii “Tied up” („Przywiązany”), w ramach której powstały plakaty.

Festiwal z Wiednia z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem. W 2010 roku wydarzenie otworzył film "Son of Babylon", zwycięzca Amnesty Film Prize and Peace Film Prize na Berlinale 2010. Patronat honorowy nad tą edycją objął prezydent Austrii Heinz Fischer. This Human Word jest realizowany we współpracy z Ludwig Boltzmann Institute of Human Rights.
M.Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Tied up
Czas:
2010.11.2 - 2010.12.2
Tematy:
Kultura, Prawa człowieka
Kraje:
Austria
Nadawca:
International Human Rights Film Festival (This Human World)
Media:
Ambient
Wykonawca:
Wien Nord Pilz (Wiedeń)
Adresaci:
Społeczeństwo austriackie





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek