Estetycznym ideałem współczesnego świata dla wielu okazuje się być foliowa torba. Gorzko uświadamia to kampania brazylijskiego Ministerstwa Środowiska – "Man is the only animal in nature that can see beauty in pollution" ("Człowiek jest jedynym zwierzęciem w przyrodzie, które potrafi dostrzec piękno w zanieczyszczeniach") – prezentująca podniebny taniec torby z plastiku. Delikatna i zwiewna porusza się w rytm muzyki.
Plastikowa torba spowszechniała i zadomowiła się nie tylko w mieszkaniach, supermarketach, ale także wszędzie tam gdzie przebywają ludzie: lasach, morzach, jeziorach. Stała się smutnym nieodłącznym elementem krajobrazu.
Akcja ta jest kolejną odsłoną długofalowej kampanii "Saco e um saco" ("Torba jest do bani") prowadzonej przez Ministerstwo. Jej celem jest uświadomienie o szkodliwości plastikowych toreb.
Za pośrednictwem strony www.sacoeumsaco.com.br organizatorzy namawiają do używania toreb wielokrotnego użytku oraz kartonów (w przypadku osób zmotoryzowanych) lub do rozsądnego, czyli oszczędnego, korzystania w foliowych torebek.
M.Musielak
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

