Prosty, ale bardzo nośny koncept plus mistrzowskie wykonanie przesądziły o sukcesie kampanii Jala PRT.
Jaringan Nasional Advokasi Pekerja Rumah Tangga czyli Jala PRT (Zrzeszenie Narodowe na rzecz Ochrony Pracowników) jest organizacją pozarządową działającą na terenie Indonezji. Jej zadaniem jest m.in. zwrócenie uwagi opiniii publicznej oraz podmiotów legislacyjnych na trudną sytuację ponad 4 milionów ludzi, którzy pracują jako „pomoce domowe“ w Indonezji. W związku z falą porwań, samobójstw i morderstw służących, opiekunek do dzieci, ogrodników, o której głośno było ostatnio w Indonezji, Malezji, Libanie czy Arabii Saudyjskiej, Jala PRT przygotowała kampanię „When domestic helpers themselves need help“ (Kiedy pomoce domowe same potrzebują pomocy).
Trzy kreacje przygotowane w ramach kampanii są na tyle precyzyjne, że ich interpretacja nie nastręcza żadnych trudności. Oto silne dłonie bogatego człowieka (jego zamożność sugeruje złoty zegarek) topią w zlewie kobietę, wyżymają człowieka niczym ścierkę do podłogi lub brudne ubranie. Reklamy, przygotowane przez oddział Ogilvy z Jakarty opowiadają o ludziach, którzy zarabiają 70 dolarów miesięcznie pracując często bez przerw, posiłków czy opieki medycznej.
Kampanię nominowano w tegorocznej edycji konkursu Clio Awards.
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli