“Pożegnalne drinki dziś o 18.00. Wszyscy są mile widziani” – widnieje na kawałku tektury. Obok „zaproszenia” siedzi bezdomny człowiek.
Fundraisingowa kampania Grupy SOS zwraca uwagę na zjawisko bezdomności we Francji, gdzie 100.000 ludzi nie ma domu, a ponad 3 miliony żyje w złych warunkach mieszkaniowych. Problemy mieszkaniowe najczęściej dotykają emerytów, studentów, rodziny wielodzietne, młode pary oraz rodziców samotnie wychowujących dzieci.
Chociaż cel kampanii nie budził wątpliwości, pojawiły się one w odniesieniu do samego pomysłu na jego wizualizację. Czy dobrym rozwiązaniem jest wykorzystywanie motywu alkoholu („pożegnalnych drinków”) w przypadku bezdomności, która często łączy się z nadużywaniem alkoholu przez osobę bezdomną? Jak widać, ostatecznie uznano, że tak.
W ramach swojej dotychczasowej działalności Grupa SOS zajmowała się organizowaniem schronisk i miejsc noclegowych dla osób bezdomnych. Została także wybrana przez władze francuskie do kierowania pośrednictwem mieszkaniowym w Ile de France, największej aglomeracji we Francji. Grupa SOS powstała 25 lat temu. Obecnie liczy prawie 4000 pracowników, w ponad 200 oddziałach znajdujących się w całej Francji, na terenie Gujany i Majotty. Skupia 36 przedsiębiorstw społecznych (stowarzyszeń, korporacji, spółdzielni), które koncentrują swoją działalność w sektorach zdrowia, opieki społecznej, edukacji, integracji i zrównoważonego rozwoju, walcząc ze społecznym wykluczeniem.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej