logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  17.10.2012

To tylko wierzchołek góry lodowej



Czytelny i przykuwający uwagę projekt. Seria plakatów została zaprezentowana w ramach wystawy fotograficznej „Oceans of Life” (Oceany Życia) z okazji festiwalu Save Our Seabirds Festival (Festiwal: Ratujmy Nasze Ptaki Morskie), który odbywał się w dniach 8 – 14 października 2012 roku. Ekspozycja miała miejsce w Iziko Muzeum w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki.

Wszystkie kreacje spaja motyw góry lodowej, której niewielki wierzchołek nie zwiastuje niesionych przez nią problemów. Każdy z nich nosi wieloznaczny tytuł oraz informuje o konkretnej kwestii. Plakat „The price of oil is rising” (Cena oleju wzrasta) zwraca uwagę na nie tylko finansowe koszty, jakie płaci świat za wydobycie i używanie oleju: Olej utrzymuje cywilizację, ale z powodu lekceważenia wycieków, szkodzi bioróżnorodności naszych oceanów. Każdego roku miliony oślepionych, zalanych i zatrutych ptaków wodnych oraz innych morskich zwierząt pozostają bezbronne wobec przerażających skutków oleju.

„Will the net profit justify the gross loss?” (Czy zysk netto usprawiedliwia debet?)  – ten plakat kieruje uwagę na przyszłą sytuację: W obecnym tempie niezrównoważone praktyki połowowe wyczerpią światowe zasoby rybne do roku 2048, pozostawiając 3,5 miliardów ludzi bez ich głównego źródła pożywienia. Jeśli nic nie zrobimy, aby zmienić tę tendencję, życie morskie nie będzie cierpieć w samotności.

Ostatni plakat z hasłem „It’s hard to imagine. Even harder to swallow” (Trudno to sobie wyobrazić. Jeszcze trudniej przełknąć) alarmująco oznajmia o stanie zanieczyszczenia wód: 95% wszystkich gatunków ptaków morskich zjada plastikowe odpadki. Myląc je z pożywieniem, jedzą je same lub karmią nimi swoje młode. Pływający w oceanach plastik dławi, głodzi i zatruwa każdego roku ponad milion ptaków morskich.

Organizatorem festiwalu oraz nadawcą kampanii jest BirdLife South Africa. BirdLife, posiadająca swe oddziały na całym świecie, działa na rzecz ochrony ptaków oraz zrównoważonego rozwoju w zakresie wykorzystywania zasobów naturalnych. W celu zwiększenia wiedzy na temat ptaków morskich (grupy najbardziej zagrożonej wyginięciem), zainspirowania do działania oraz zebrania funduszy na rzecz ich ochrony BirdLife co roku organizuje „Save our Seabirds Festival”. Twórcą plakatów jest agencja The Jupiter Drawing Room.

Ewa Witkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek