Czytelny i przykuwający uwagę projekt. Seria plakatów została zaprezentowana w ramach wystawy fotograficznej „Oceans of Life” (Oceany Życia) z okazji festiwalu Save Our Seabirds Festival (Festiwal: Ratujmy Nasze Ptaki Morskie), który odbywał się w dniach 8 – 14 października 2012 roku. Ekspozycja miała miejsce w Iziko Muzeum w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki.
Wszystkie kreacje spaja motyw góry lodowej, której niewielki wierzchołek nie zwiastuje niesionych przez nią problemów. Każdy z nich nosi wieloznaczny tytuł oraz informuje o konkretnej kwestii. Plakat „The price of oil is rising” (Cena oleju wzrasta) zwraca uwagę na nie tylko finansowe koszty, jakie płaci świat za wydobycie i używanie oleju: Olej utrzymuje cywilizację, ale z powodu lekceważenia wycieków, szkodzi bioróżnorodności naszych oceanów. Każdego roku miliony oślepionych, zalanych i zatrutych ptaków wodnych oraz innych morskich zwierząt pozostają bezbronne wobec przerażających skutków oleju.
„Will the net profit justify the gross loss?” (Czy zysk netto usprawiedliwia debet?) – ten plakat kieruje uwagę na przyszłą sytuację: W obecnym tempie niezrównoważone praktyki połowowe wyczerpią światowe zasoby rybne do roku 2048, pozostawiając 3,5 miliardów ludzi bez ich głównego źródła pożywienia. Jeśli nic nie zrobimy, aby zmienić tę tendencję, życie morskie nie będzie cierpieć w samotności.
Ostatni plakat z hasłem „It’s hard to imagine. Even harder to swallow” (Trudno to sobie wyobrazić. Jeszcze trudniej przełknąć) alarmująco oznajmia o stanie zanieczyszczenia wód: 95% wszystkich gatunków ptaków morskich zjada plastikowe odpadki. Myląc je z pożywieniem, jedzą je same lub karmią nimi swoje młode. Pływający w oceanach plastik dławi, głodzi i zatruwa każdego roku ponad milion ptaków morskich.
Organizatorem festiwalu oraz nadawcą kampanii jest BirdLife South Africa. BirdLife, posiadająca swe oddziały na całym świecie, działa na rzecz ochrony ptaków oraz zrównoważonego rozwoju w zakresie wykorzystywania zasobów naturalnych. W celu zwiększenia wiedzy na temat ptaków morskich (grupy najbardziej zagrożonej wyginięciem), zainspirowania do działania oraz zebrania funduszy na rzecz ich ochrony BirdLife co roku organizuje „Save our Seabirds Festival”. Twórcą plakatów jest agencja The Jupiter Drawing Room.
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj