Dwie zabawne amerykańskie reklamy telewizyjne zrealizowane przez Ad Council oraz agencję Mullen dla Departamentu Transportu USA przekonują, że skutki kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości alkoholowej i narkotykowej są identyczne, a tłumaczenie się kierowcy, że "to tylko narkotyki", wskazuje na jego bezmyślność.
Celem akcji jest uświadomienie wszystkim, że jazda samochodem w stanie zaburzonym – czy to po spożyciu alkoholu, czy po zażyciu narkotyków – może prowadzić do równie tragicznych skutków. W odbiorze społecznym prowadzenie auta pod wpływem narkotyków nie jest groźne i nie jest potępiane, mimo coraz większej ilości wypadków spowodowanych przez takich kierowców.
Temat narkotyków jest względnie nowy w działaniach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego – w USA na szeroką skalę poruszany jest od 2005 roku. Kampania "Buzzed Driving is Drunk Driving" jest komplementarną odsłoną słynnej już, prowadzonej od 1983 roku (!), kampanii "Friends Don’t Let Friends Drive Drunk", której wysoką skuteczność potwierdzają cykliczne badania (znaczny spadek liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców oraz posługiwanie się hasłem kampanii w języku potocznym).
Kampania rozpoczęła się w połowie grudnia, a jej szczególne nasilenie planowane jest na czas świąt i przełomu roku oraz karnawału.
zobacz także
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi