Dwie zabawne amerykańskie reklamy telewizyjne zrealizowane przez Ad Council oraz agencję Mullen dla Departamentu Transportu USA przekonują, że skutki kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości alkoholowej i narkotykowej są identyczne, a tłumaczenie się kierowcy, że "to tylko narkotyki", wskazuje na jego bezmyślność.
Celem akcji jest uświadomienie wszystkim, że jazda samochodem w stanie zaburzonym – czy to po spożyciu alkoholu, czy po zażyciu narkotyków – może prowadzić do równie tragicznych skutków. W odbiorze społecznym prowadzenie auta pod wpływem narkotyków nie jest groźne i nie jest potępiane, mimo coraz większej ilości wypadków spowodowanych przez takich kierowców.
Temat narkotyków jest względnie nowy w działaniach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego – w USA na szeroką skalę poruszany jest od 2005 roku. Kampania "Buzzed Driving is Drunk Driving" jest komplementarną odsłoną słynnej już, prowadzonej od 1983 roku (!), kampanii "Friends Don’t Let Friends Drive Drunk", której wysoką skuteczność potwierdzają cykliczne badania (znaczny spadek liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców oraz posługiwanie się hasłem kampanii w języku potocznym).
Kampania rozpoczęła się w połowie grudnia, a jej szczególne nasilenie planowane jest na czas świąt i przełomu roku oraz karnawału.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!