logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > To nie tylko znak
05.10.2015
Tematy: Kampanie, Rosja, Walka z wykluczeniem społecznym

To nie tylko znak

Your browser does not support the video tag.


Kierowca przymierza się do zaparkowania na jednym z niewielu wolnych miejsc parkingowych, a nagle ni stąd ni z owąd przed maską jego samochodu pojawia się człowiek. Stój! – krzyczy – Co robisz?

Nie istnieję dla ponad 30% kierowców w Rosji – wyznaje mężczyzna. Wielu kierowców ignoruje go i jego prawa, zajmując miejsce parkingowe przeznaczone dla niego. To problem, z którym boryka się nie on jeden, ale wiele osób niepełnosprawnych.

Kampania przygotowana przez agencję Y&R dla organizacji pozarządowej Dislife ma na celu zwiększenie świadomości obywateli rosyjskich na temat miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Ponadto podkreśla ona konieczność poszanowania praw osób niepełnosprawnych, które dotknięte są wieloma problemami, w tym również brakiem możliwości zaparkowania na miejscu parkingowym przeznaczonym dla nich.

Akcja miała miejsce na parkingach w moskiewskich centrach biznesowych oraz handlowych, w tym w największych centrum handlowym w Europie. Pod sufitem nad miejscami zarezerwowanymi dla osób niepełnosprawnych zostały zamontowane czujniki, wykrywające czy na szybie samochodu umieszczona jest naklejka informująca o korzystaniu pojazdem przez osobę niepełnosprawną. Jeśli naklejka nie została wykryta, wtedy nad namalowanym na ziemi znakiem wyświetlana była sylwetka osoby na wózku inwalidzkim, która grzeczny, acz stanowczy sposób informowała dla kogo przeznaczone jest to miejsce oraz prosiła o zaparkowanie gdzie indziej. Zaskoczeni, a niejednokrotnie także zawstydzeni, kierowcy rezygnowali z zajęcia tego miejsca parkingowego, uprzednio fotografując lub nagrywając to, co zobaczyli.

Ta pomysłowa oraz nietypowa kampania organizacji Dislife spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, szczególnie ze strony internautów. W akcji została bardzo dobrze wykorzystana nowoczesna technologia, w celu przekazania istotnej wiadomości oraz ukazania hasła kampanii "I am more than a sign" ("Jestem więcej niż znakiem").

Joanna Grams



Nazwa kampanii:
More than a sign
Czas:
2015.4.4
Nadawca:
Dislife
Media:
Ambient
Wykonawca:
Y&R, Moscow
Adresaci:
Osoby parkujące bez uprawnienia na miejscu dla osób niepełnosprawnych
Hasło kampani:
I am more than a sign (Jestem więcej niż znakiem), I face many challenges every day, your only challenge is to respect my rights (Każdego dnia muszę stawić czoła wielu wyzwaniom, twoim jedynym wyzwaniem jest poszanowanie moich praw)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek