Pomysłów na mówienie o wypadkach drogowych było już wiele. Tym razem jednak każdy może doznać pewnego zaskoczenia, bowiem twórcy kampanii Cell, Kidney, Skin („Komórka, Nerka, Skóra”) postanowili wykorzystać do tego organy ludzkie, komórkę i skórę, a wszystko w modelowym, biologicznym przedstawieniu. Na pierwszy rzut oka trudno sie zorientować, że wszystkie te plakaty dotyczą wypadków drogowych. Dopiero po kilku sekundach wpatrywania się w nie można zauważyć samochody: wyjeżdżają z żył i wypadają z „drogi”, spadają w przepaść w wewnętrznej warstwie skóry, nie mieszcząc się na drodze, powodują karambol.
Znamienne w prezentowanych modelach są same organy: wyglądają na zdrowe. Sens przesłania zdaje się być oczywisty. Podkreśla go dodatkowo hasło „The leading cause of death among people under 35 is not a disease. Drive Safely” (“Główną przyczyną śmierci ludzi poniżej 35 roku życia nie jest choroba. Jedź bezpiecznie”).
Reklama cechuje się wysoką pomysłowością w podejściu do tematu wypadków drogowych i co więcej adresowana do wymagającego odbiorcy. Na zlecenie organizacji Conduciendo a Conciencia przygotowała ją agencja JWT z Buenos Aires.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu