logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty
13.04.2023
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty



Fundacja Dobrych Inicjatyw stworzyła kampanię zachęcającą do przekazania 1,5% podatku PIT na rzecz wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. – Potrzeba wsparcia to jedno, potrzeba zrozumienia ich prawdziwych potrzeb – to drugie i najważniejsze zadanie, które realizujemy w naszej codziennej działalności na rzecz młodych ludzi dorastających w tzw. „Domach Dziecka” – mówi założyciel Fundacji, Bartłomiej Jojczyk. – Od połowy marca kampania pod hasłem „To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty”, jest obecna w outdoorze i online w dużych miastach Polski. Wszystko, by odczarować wizerunek młodzieży z pieczy zastępczej.

Dla organizacji pożytku publicznego zaczął się gorący okres. Właśnie teraz obywatele składają deklaracje PIT, w ramach których decydują dla kogo przekażą 1,5% swojego podatku dochodowego. Dla Fundacji Dobrych Inicjatyw to szansa, by podpowiedzieć rozwiązania inwestycyjne, które będą procentować kapitałem społecznym. Kampania fundraisingowa „To nie BIDUL To CZŁOWIEK bogaty w talenty” wystartowała 15 lutego b.r., najpierw w mediach społecznościowych, a następnie także w przestrzeniach medialnych offline. – Projekt niesie na barkach ważną misję: ma pokazać, że słowo «bidul» nie jest już adekwatne – tłumaczy Bartłomiej Jojczyk, Założyciel Fundacji Dobrych Inicjatyw. – Przynajmniej dopóki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych pracuje profesjonalna kadra pedagogów i wychowawców, mających wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. I dopóki do placówek płynie pomoc z trzeciego sektora.

Dotychczas wychowankowie w instytucjonalnej pieczy zastępczej (dawniej: domach dziecka) byli postrzegani przez pryzmat rozmaitych deficytów („dzieci z bidula”). Tymczasem często są to wspaniałe osobowości, zasobne w rozmaite potencjały, wiedzę, ambicje i talenty. W ramach kampanii powstały dwa spoty filmowe prezentujące ścieżki rozwoju talentów dwojga podopiecznych i stypendystów Fundacji Dobrych Inicjatyw: Ewy i Kuby, które przełamują stereotypowe postrzeganie wychowanków tzw. Domów Dziecka.

– Ewa to podopieczna fundacji od wielu lat – wyjaśnia Bartłomiej Jojczyk. – Ma doświadczenie pieczy zastępczej, które być może tylko umocniło jej ambicję i nieustępliwe dążenie do celu. Przyznaliśmy Ewie stypendium, które przeznacza między innymi na naukę języka angielskiego z native speakerem oraz rozwój umiejętności teatralnych i aktorskich:

– Kuba otrzymał stypendium wspierające jego pasję do muzyki – kontynuuje Bartłomiej Jojczyk. – Gry na gitarze nauczył się sam, ale szlifowanie takiego samorodnego talentu młodego chłopaka, który jest też uzdolniony wokalnie to wsparcie, które nie tylko umożliwia zdobywanie nowych umiejętności, ale także – jak mówi sam Kuba – „pozwala na wyrażanie siebie, opowiadanie swoich emocji i przeżyć”:

– Kampania podkreśla indywidualność każdego dziecka wychowującego się w placówce opiekuńczo-wychowawczej, wyjmując go spod stereotypowego określenia „BIDUL” funkcjonującego w odniesieniu do samych placówek – mówi założyciel Fundacji. – Nasi podopieczni to barwne ptaki, czasem po prostu trzeba pomóc im rozwinąć skrzydła. Każdy z niemal czterystu naszych podopiecznych ma swoje marzenia i cele, a my jesteśmy po to, aby uczynić je możliwymi. W rozwijaniu wachlarza możliwości dla naszych podopiecznych pomagają nam darczyńcy. Chcąc poszerzyć ich grono, głośno mówimy, że wychowanek placówki opiekuńczo-wychowawczej „To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty” – dodaje.

Aby wesprzeć działania organizacji pozarządowej wystarczy w swojej deklaracji podatkowej podać KRS Fundacji Dobrych Inicjatyw – KRS: 0000497957. Szczegółowej informacje i instrukcja wsparcia Fundacji Dobrych Inicjatyw 1,5% swojego podatku dostępnych jest na nowej stronie internetowej Fundacji Dobrych Inicjatyw: https://fdi.org.pl/przekazuje-15/.

Realizacja kampanii była możliwa dzięki partnerstwu Fundacji Dobrych Inicjatyw m.in. z JetLine i IT CARD.

NGO dzieci młodzież walka z wykluczeniem społecznym Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji Fundacja Dobrych Inicjatyw piecza zastępcza


Nazwa kampanii:
To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty
Czas:
2023.3 - 2023.4.30
Nadawca:
Fundacja Dobrych Inicjatyw
Media:
integrated (film, outdoor, social media)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek