logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  13.04.2023

To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty



Fundacja Dobrych Inicjatyw stworzyła kampanię zachęcającą do przekazania 1,5% podatku PIT na rzecz wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. – Potrzeba wsparcia to jedno, potrzeba zrozumienia ich prawdziwych potrzeb – to drugie i najważniejsze zadanie, które realizujemy w naszej codziennej działalności na rzecz młodych ludzi dorastających w tzw. „Domach Dziecka” – mówi założyciel Fundacji, Bartłomiej Jojczyk. – Od połowy marca kampania pod hasłem „To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty”, jest obecna w outdoorze i online w dużych miastach Polski. Wszystko, by odczarować wizerunek młodzieży z pieczy zastępczej.

Dla organizacji pożytku publicznego zaczął się gorący okres. Właśnie teraz obywatele składają deklaracje PIT, w ramach których decydują dla kogo przekażą 1,5% swojego podatku dochodowego. Dla Fundacji Dobrych Inicjatyw to szansa, by podpowiedzieć rozwiązania inwestycyjne, które będą procentować kapitałem społecznym. Kampania fundraisingowa „To nie BIDUL To CZŁOWIEK bogaty w talenty” wystartowała 15 lutego b.r., najpierw w mediach społecznościowych, a następnie także w przestrzeniach medialnych offline. – Projekt niesie na barkach ważną misję: ma pokazać, że słowo «bidul» nie jest już adekwatne – tłumaczy Bartłomiej Jojczyk, Założyciel Fundacji Dobrych Inicjatyw. – Przynajmniej dopóki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych pracuje profesjonalna kadra pedagogów i wychowawców, mających wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. I dopóki do placówek płynie pomoc z trzeciego sektora.

Dotychczas wychowankowie w instytucjonalnej pieczy zastępczej (dawniej: domach dziecka) byli postrzegani przez pryzmat rozmaitych deficytów („dzieci z bidula”). Tymczasem często są to wspaniałe osobowości, zasobne w rozmaite potencjały, wiedzę, ambicje i talenty. W ramach kampanii powstały dwa spoty filmowe prezentujące ścieżki rozwoju talentów dwojga podopiecznych i stypendystów Fundacji Dobrych Inicjatyw: Ewy i Kuby, które przełamują stereotypowe postrzeganie wychowanków tzw. Domów Dziecka.

– Ewa to podopieczna fundacji od wielu lat – wyjaśnia Bartłomiej Jojczyk. – Ma doświadczenie pieczy zastępczej, które być może tylko umocniło jej ambicję i nieustępliwe dążenie do celu. Przyznaliśmy Ewie stypendium, które przeznacza między innymi na naukę języka angielskiego z native speakerem oraz rozwój umiejętności teatralnych i aktorskich:

– Kuba otrzymał stypendium wspierające jego pasję do muzyki – kontynuuje Bartłomiej Jojczyk. – Gry na gitarze nauczył się sam, ale szlifowanie takiego samorodnego talentu młodego chłopaka, który jest też uzdolniony wokalnie to wsparcie, które nie tylko umożliwia zdobywanie nowych umiejętności, ale także – jak mówi sam Kuba – „pozwala na wyrażanie siebie, opowiadanie swoich emocji i przeżyć”:

– Kampania podkreśla indywidualność każdego dziecka wychowującego się w placówce opiekuńczo-wychowawczej, wyjmując go spod stereotypowego określenia „BIDUL” funkcjonującego w odniesieniu do samych placówek – mówi założyciel Fundacji. – Nasi podopieczni to barwne ptaki, czasem po prostu trzeba pomóc im rozwinąć skrzydła. Każdy z niemal czterystu naszych podopiecznych ma swoje marzenia i cele, a my jesteśmy po to, aby uczynić je możliwymi. W rozwijaniu wachlarza możliwości dla naszych podopiecznych pomagają nam darczyńcy. Chcąc poszerzyć ich grono, głośno mówimy, że wychowanek placówki opiekuńczo-wychowawczej „To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty” – dodaje.

Aby wesprzeć działania organizacji pozarządowej wystarczy w swojej deklaracji podatkowej podać KRS Fundacji Dobrych Inicjatyw – KRS: 0000497957. Szczegółowej informacje i instrukcja wsparcia Fundacji Dobrych Inicjatyw 1,5% swojego podatku dostępnych jest na nowej stronie internetowej Fundacji Dobrych Inicjatyw: https://fdi.org.pl/przekazuje-15/.

Realizacja kampanii była możliwa dzięki partnerstwu Fundacji Dobrych Inicjatyw m.in. z JetLine i IT CARD.

NGO   |  dzieci   |  młodzież   |  walka z wykluczeniem społecznym   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  Fundacja Dobrych Inicjatyw   |  piecza zastępcza   | 


Nazwa kampanii:
To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty
Czas:
2023.3 - 2023.4.30
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Dobrych Inicjatyw
Media:
integrated (film, outdoor, social media)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 23.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 15.05.2023

    Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek