Test na wrażliwość
Norweski Czerwony Krzyż w oryginalny sposób przygotował swoją nową akcję społeczną. Akcja została oparta na metodzie badania słuchu. Jej celem jest pozyskanie nowych wolontariuszy, pomocy finansowej dla organizacji oraz jej promocji w internecie.
Na stronie internetowej wisi specjalna aplikacja. Początkowo odbiorca ma wrażenie, że bierze udział w prawdziwym badaniu słuchu. Wrażenie takie potęgują m.in. początkowe rady aby wykorzystać słuchawki, odizolować się od źródeł hałasu, informacja że test zajmie ok. 3 minut. Badanie rozpoczyna się, emitowane są dźwięki. Po chwili słychać głos dziewczynki, która obwinia się o to, że jest przyczyną coraz częstszych kłótni rodziców. Mówi, że jest jej miło, że ktoś jej wreszcie wysłuchał.
Na końcu "testu" pojawia się wyjaśnienie – organizatorom zależało przede wszystkim by dana osoba faktycznie w skupieniu słuchała informacji. Wyjaśniają, że wiele dzieci nie ma z kim porozmawiać o swoich problemach. Włączenie się w działania organizacji pozwoli pomóc większej liczbie dzieci, która zostaje pozostawiona sama sobie.
Norweski Czerwony Krzyż wskazuje trzy możliwe sposoby pomocy: zostanie wolontariuszem organizacji, przekazanie „testu” rodzinie/znajomym, przekazanie dotacji finansowej.
Akcja została zorganizowana w ciekawy i niestandardowy sposób. Wykorzystując początkowe zaangażowanie uczestnika badań organizatorzy kierują do niego przekaz akcji i pokazują jak można zareagować na problem.
Aby wziąć udział w teście należy odwiedzić stronę www.horselstest.no/english/
M.Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala