logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  20.09.1944

Ten miś ostrzega już od 66 lat

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Najdłużej prowadzona kampania społeczna na pewno w Ameryce, może i nawet na świecie – wystartowała w 1944 roku i prowadzona jest do dzisiaj. "Smokey Bear", czyli Niedźwiadek Smokey (smoke – dym) ostrzega społeczeństwo amerykańskie przed pożarami lasów już od 66 lat. Powinno więc ono już doskonale wiedzieć, że 9 na 10 pożarów lasów da się powstrzymać poprzez zwykłą ostrożność.

Bohater tej rządowej kampanii -według jej autorów z Ad Council – jest rozpoznawany przez 95% dorosłych Amerykanów.

Plakaty ostrzegające przed skutkami leśnych pożarów pojawiły się w Stanach już na początku lat czterdziestych. Przez rok akcję firmował jelonek Bambi. Po wygaśnięciu kontraktu z Disneyem na jego następcę wybrano niedźwiedzia, którego nazwano Smokey. Kilka lat później doczekał się on swego żywego odpowiednika – takie imię nadano małemu niedźwiadkowi ocalonemu przez straż leśną z pożaru w Lincoln National Forest w Nowym Meksyku. Uratowany przez następne 26 lat mieszkał w waszyngtońskim zoo.

Kampanijny Smokey nosi dżinsy i czapkę amerykańskich służb leśnych. W ciągu kolejnych dekad pojawił się na rozlicznych reklamach, na których m.in. gasił pożary, pomagał poszkodowanym zwierzętom, towarzyszył młodym skautom. Wyprodukowano wiele gadżetów wykorzystujących jego wizerunek, m.in. maskotki, znaczki pocztowe, kolorowanki dla dzieci, komiksy. Występował także w spotach telewizyjnych i radiowych. W najnowszych filmach z 2010 r. zwraca uwagę palaczowi rzucającemu na ziemię niedopałek oraz parze zostawiającej tlące się ognisko, kładąc nacisk na kontrolę społeczną osób stwarzających potencjalnie niebezpieczne dla środowiska sytuacje.

Wszystkie plakaty i spoty, stworzone na przestrzeni prawie siedemdziesięciu lat, można obejrzeć na stronie kampanii SmokeyBear.com.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Smokey Bear
Czas:
1944.1.1
Tematy:
Ekologia i środowisko, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
United States Forest Service, National Association of State Foresters
Media:
Print, telewizja, radio, internet, gadżety
Wykonawca:
Ad Council
Adresaci:
Obywatele USA
Hasło kampani:
Smokey Says - Care Will Prevent 9 out of 10 Forest Fires (Smokey mówi- ostrożność zapobiegnie 9 na10 pożarom lasów);





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.12.2023

    Cały świat na tym korzysta


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 29.11.2023

    Na światło dzienne


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Cisza aż dudni


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek