logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  20.09.1944

Ten miś ostrzega już od 66 lat

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Najdłużej prowadzona kampania społeczna na pewno w Ameryce, może i nawet na świecie – wystartowała w 1944 roku i prowadzona jest do dzisiaj. "Smokey Bear", czyli Niedźwiadek Smokey (smoke – dym) ostrzega społeczeństwo amerykańskie przed pożarami lasów już od 66 lat. Powinno więc ono już doskonale wiedzieć, że 9 na 10 pożarów lasów da się powstrzymać poprzez zwykłą ostrożność.

Bohater tej rządowej kampanii -według jej autorów z Ad Council – jest rozpoznawany przez 95% dorosłych Amerykanów.

Plakaty ostrzegające przed skutkami leśnych pożarów pojawiły się w Stanach już na początku lat czterdziestych. Przez rok akcję firmował jelonek Bambi. Po wygaśnięciu kontraktu z Disneyem na jego następcę wybrano niedźwiedzia, którego nazwano Smokey. Kilka lat później doczekał się on swego żywego odpowiednika – takie imię nadano małemu niedźwiadkowi ocalonemu przez straż leśną z pożaru w Lincoln National Forest w Nowym Meksyku. Uratowany przez następne 26 lat mieszkał w waszyngtońskim zoo.

Kampanijny Smokey nosi dżinsy i czapkę amerykańskich służb leśnych. W ciągu kolejnych dekad pojawił się na rozlicznych reklamach, na których m.in. gasił pożary, pomagał poszkodowanym zwierzętom, towarzyszył młodym skautom. Wyprodukowano wiele gadżetów wykorzystujących jego wizerunek, m.in. maskotki, znaczki pocztowe, kolorowanki dla dzieci, komiksy. Występował także w spotach telewizyjnych i radiowych. W najnowszych filmach z 2010 r. zwraca uwagę palaczowi rzucającemu na ziemię niedopałek oraz parze zostawiającej tlące się ognisko, kładąc nacisk na kontrolę społeczną osób stwarzających potencjalnie niebezpieczne dla środowiska sytuacje.

Wszystkie plakaty i spoty, stworzone na przestrzeni prawie siedemdziesięciu lat, można obejrzeć na stronie kampanii SmokeyBear.com.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Smokey Bear
Czas:
1944.1.1
Tematy:
Ekologia i środowisko, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
United States Forest Service, National Association of State Foresters
Media:
Print, telewizja, radio, internet, gadżety
Wykonawca:
Ad Council
Adresaci:
Obywatele USA
Hasło kampani:
Smokey Says - Care Will Prevent 9 out of 10 Forest Fires (Smokey mówi- ostrożność zapobiegnie 9 na10 pożarom lasów);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek