logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Tęczowy Piątek rozbił bank – kampania z niemal 18 mln dotarcia w 24h
08.11.2022
Tematy: Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO

Tęczowy Piątek rozbił bank – kampania z niemal 18 mln dotarcia w 24h



Tęczowy Piątek to jeden dzień w roku, kiedy potrzeby młodych osób LGBT+ stawiane są w centrum uwagi całego kraju. To także okazja dla młodzieży, by zamanifestowała, kim jest, a dla dorosłych – by pokazali, że stoją murem za młodymi. Według badań przeprowadzonych przez KPH we współpracy z Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW aż 65 proc. młodzieży LGBT+ w Polsce doświadczyło przemocy, a 75 proc. z nich miewa myśli samobójcze. Co dziesiąta młoda osoba LGBT+ została wyrzucona z domu. Spada też liczba akceptujących je rodziców. Przytoczone wyniki bezdyskusyjnie wskazują na fakt, że Tęczowy Piątek jest potrzebny i że powinna towarzyszyć mu głośna i zasięgowa kampania, aby wsparcie trafiło do młodzieży LGBT+.

W tym roku na przygotowaną przez KPH kampanię Tęczowy Piątek złożyły się: spot „Jesteś okej!”, który w 24 godziny na samym Instagramie obejrzało 657 250 osób, emisja haseł kampanii na telebimie w centrum Warszawy z dotarciem wynoszącym 266 tys. osób, hasztag #TęczowyPiątek, który 28 października znalazł się wśród dziesięciu najpopularniejszych hasztagów w Polsce oraz trzy tysiące plakatów i billboardów rozlepionych po całym kraju. Do tego doliczyć trzeba niemal trzy tysiące publikacji w telewizji, radiu, prasie, Internecie i mediach społecznościowych, co przełożyło się na niemal 18 milionów dotarcia.

Głównym medium społecznościowym, w którym publikowano materiały dotyczące Tęczowego Piątku był Instagram. O wyborze tego kanału komunikacji zadecydowała młodzież, z którą konsultowana była kampania. Na Facebooka młodzi zaglądają coraz rzadziej, a na TikToku, który, choć  popularny, to – jak mówi młodzież – za dużo tam hejtu. Innowacyjnym zabiegiem zastosowanym przez KPH było rozproszenie kont, na których opublikowano spot kampanii. Poza Instagramem KPH, który wygenerował 260 tys. odtworzeń, spot pojawił się również na Instagramie u 11 osób bohaterskich generując 105 250 odtworzeń oraz na kontach 9 patronów medialnych z wynikiem 292 tys. odtworzeń. Wszystko to przy zerowym budżecie na reklamę w social mediach.

Tęczowy Piątek to jednodniowe święto, a to wiąże się z dużym wyzwaniem, jeżeli chcesz dotrzeć w 24h do jak największej liczby osób przy budżecie na reklamę w sieci wynoszącym równo 0 zł – opisuje kulisy kampanii Cecylia Jakubczak z KPH odpowiedzialna m.in. za strategię komunikacyjną kampanii. – Stąd pomysł, aby wideo umieścić nie tylko na Instagramie KPH, ale również na kontach osób bohaterskich i patronów medialnych. W ten sposób udało nam osiągnąć 657 250 odtworzeń na Instagramie zaledwie w dobę.

Wśród osób, które można zobaczyć w spocie „Jesteś okej!”, znalazły się m.in.: złota medalistka mistrzostw świata i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann, finalistka Top Model Julia Sobczyńska, obserwowana na TikToku przez blisko 2 mln osób Izabela Zabielska, stand-uperka Ola Petrus, rysowniczka Aleksandra Herzyk, fotograf Mateusz Jaskot oraz Karolina Jasińska, czyli Kimiko Hime. To pierwszy raz w Polsce, kiedy w jednej kampanii społecznej wzięły udział lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, queerowe, asksualne, panseksualne i niebinarne. Co więcej, do społeczności LGBT+ należy również reżyserka spotu, Natasza Parzymies – autorka bijącego rekordy popularności serialu „Kontrola”. Siłą przekazu spotu „Jesteś okej!” jest to, że występują w nim osoby LGBT+, które dobrze wiedzą jak boli homo- czy transfobia, bo doświadczyły jej na własnej skórze – wyjaśnia Jakubczak. – Do młodzieży zwracają się zatem ich idolki i idole LGBT+, którzy twierdząc, że „Będzie okej!” są dla młodych osób LGBT+ przekonujący, bo wiedzą, o czym mówią.

Kryteria dobru patronów medialnych były dwa. Z jednej strony zależało nam na tym, aby informacja o Tęczowym Piątku trafiła do młodych osób LGBT+, stąd na liście m.in. Poptown.eu, Duma, Noizz.pl i Glamour. Jednocześnie chciałyśmy, aby adresowane do młodzieży LGBT+ hasła kampanii, czyli „Jesteś okej!” i „Będzie dobrze!” padły z ust dorosłych. Dlatego wśród patronów znalazły się również takie tytuły jak Newsweek, Radio TOK FM czy Gazeta Wyborcza – zdradza Jakubczak.

Łączna liczba publikacji dot. Tęczowego Piątku, które opublikowano tylko 28 października wyniosła 2 855 publikacji w telewizji, radiu, prasie, Internecie i mediach społecznościowych, co dało 17 875 mln dotarcia w kraju zamieszkałym przez około 37 780 mln ludzi.

Kampania Tęczowy Piątek od początku powstawała we współpracy z młodymi osobami LGBT+, które stworzyły młodzieżową radę ekspercką, wyznaczającą kierunki kampanii. Poza koordynatorkami z ramienia KPH, cały zespół zaangażowany w realizację – ekipa filmowa, grafik, fotografki – miał poniżej 30 lat. To dało pewność, że kampania będzie odpowiadała na potrzeby młodzieży LGBT+.

Na stronie kampanii www.teczowypiatek.pl/ można m.in. znaleźć plakaty do samodzielnego wydrukowania, inspiracje do tego, jak spędzić ten dzień oraz spis organizacji świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną dla osób LGBT+. Wszystko w pastelowych kolorach, o które prosiła młodzież, z którą konsultowana była kampania.

NGO dzieci LGBT edukacja młodzież prawa człowieka walka z przemocą Kampania Przeciw Homofobii Równouprawnienie i tolerancja szkoła KPH


Nazwa kampanii:
Tęczowy Piątek
Czas:
2022.10.28
Nadawca:
Kampania Przeciw Homofobii
Media:
integrated (film, outdoor, social media)
Wykonawca:
Kampania Przeciw Homofobii
Hasło kampani:
#TęczowyPiątek





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek