logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Teatr martwych zwierząt
15.02.2012
Tematy: Kreacje / printy

Teatr martwych zwierząt



Zaskakujący teatr cieni, w którym zamiast wesołych zwierzątek występuje nieżywy ptak, niedźwiedź i królik, dzieje się w kampanii „Shadows” (Cienie) zrealizowanej w imieniu producentów energooszczędnych żarówek przez izraelska agencję reklamową Adler Chomsky Grey.

Trzy kreacje przedstawiają martwe zwierzęta otoczone aureolą światła. Na czarnym tle widnieje symbol energooszczędnej żarówki i hasło: „Save Electricity. Save Life. Use eco-friendly light bulbs” (Oszczędzaj elektryczność. Chroń życie. Używaj żarówek energooszczędnych). Autorami apelu jest organizacja Lighting Networks for a brighter world (Sieci oświetleniowe na rzecz jaśniejszego świata). 

Subtelna forma graficzna kampanii kontrastuje z jej nieco nachalnym przesłaniem, które przez to traci na wiarygodności. Nadawcy reklamy występują w roli posiadaczy wiedzy niedostępnej przeciętnemu odbiorcy prądu, dotyczącej żarówek i gospodarowania energią elektryczną w elektrowniach. Z pozycji wszechwiedzących ekologów i obrońców przyrody oskarżają konsumentów o czynny udział w zbrodni. Wzbudzając w nich poczucie winy podsuwają własny produkt – energooszczędne żarówki.

Motyw poczucia winy należy do nieco zużytych środków nacisku w kampaniach społecznych. Wykorzystany nieumiejętnie robi wrażenie, że nadawcy zabrakło bardziej rzeczowych argumentów. W kampanii „Shadows” jest szczególnie podejrzany, zwłaszcza w kontekście wielu doniesień na temat toksyczności żarówek energooszczędnych.
M. Dembińska

————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Ilustracją kampanii jest na pozór niewinna, dziecięca zabawa w teatr cieni. Prosta kompozycja i surowa, wręcz ascetyczna forma wzbudza w odbiorcy niepokój. Gesty przedstawiane palcami są tu padniętymi zwierzętami. Mocny kontrast kolorystyczny i centralnie użyta żółta barwa jednoznacznie kojarzy się ze światłem, o którym mowa w projekcie. Całość jest poprawna graficznie i projektowo, lecz budzi wątpliwości, czy przynosi zamierzone, społeczne efekty.
Borys Włoczkowski








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek