logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  15.02.2012

Teatr martwych zwierząt



Zaskakujący teatr cieni, w którym zamiast wesołych zwierzątek występuje nieżywy ptak, niedźwiedź i królik, dzieje się w kampanii „Shadows” (Cienie) zrealizowanej w imieniu producentów energooszczędnych żarówek przez izraelska agencję reklamową Adler Chomsky Grey.

Trzy kreacje przedstawiają martwe zwierzęta otoczone aureolą światła. Na czarnym tle widnieje symbol energooszczędnej żarówki i hasło: „Save Electricity. Save Life. Use eco-friendly light bulbs” (Oszczędzaj elektryczność. Chroń życie. Używaj żarówek energooszczędnych). Autorami apelu jest organizacja Lighting Networks for a brighter world (Sieci oświetleniowe na rzecz jaśniejszego świata). 

Subtelna forma graficzna kampanii kontrastuje z jej nieco nachalnym przesłaniem, które przez to traci na wiarygodności. Nadawcy reklamy występują w roli posiadaczy wiedzy niedostępnej przeciętnemu odbiorcy prądu, dotyczącej żarówek i gospodarowania energią elektryczną w elektrowniach. Z pozycji wszechwiedzących ekologów i obrońców przyrody oskarżają konsumentów o czynny udział w zbrodni. Wzbudzając w nich poczucie winy podsuwają własny produkt – energooszczędne żarówki.

Motyw poczucia winy należy do nieco zużytych środków nacisku w kampaniach społecznych. Wykorzystany nieumiejętnie robi wrażenie, że nadawcy zabrakło bardziej rzeczowych argumentów. W kampanii „Shadows” jest szczególnie podejrzany, zwłaszcza w kontekście wielu doniesień na temat toksyczności żarówek energooszczędnych.
M. Dembińska

————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Ilustracją kampanii jest na pozór niewinna, dziecięca zabawa w teatr cieni. Prosta kompozycja i surowa, wręcz ascetyczna forma wzbudza w odbiorcy niepokój. Gesty przedstawiane palcami są tu padniętymi zwierzętami. Mocny kontrast kolorystyczny i centralnie użyta żółta barwa jednoznacznie kojarzy się ze światłem, o którym mowa w projekcie. Całość jest poprawna graficznie i projektowo, lecz budzi wątpliwości, czy przynosi zamierzone, społeczne efekty.
Borys Włoczkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek