Na jednej nodze stoją: balerina, młody mężczyzna i mnich Shaolin. Wszyscy troje weszli w psie odchody.
Kampania zrealizowana przez agencję agencję Gold Ogilvy dla greckiej Animal Welfare Federation posługuje się prostym, acz treściwym hasłem: „Please clean up after your dog” („Proszę sprzątać po swoim psie”). Nakłania właścicieli zwierząt do sprzątania po swoich pupilach, przekonując, że problem psich odchodów jest uciążliwy dla całego społeczeństwa – uprzykrza bowiem każdemu życie w taki sam sposób.
Warty podkreślenia jest też fakt, że kampania ta została zamówiona przez organizację zajmującą się prawami zwierząt – w większości przypadków zaś, tego typu akcje realizowane są przez władze samorządowe czy porządkowe.
M. Czerwińska
—————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Kampania „Clean up after your dog” przyciąga humorem. Postacie uchwycone w tanecznym ruchu, z grymasem na ustach z powodu psich odchodów, działają na wyobraźnię. Układ ciał bohaterów wprowadza dynamikę do kompozycji. Całość utrzymana jest w szarościach, kolor podkreśla poszczególne elementy stroju oraz główny problem wskazany w kampanii.
Wszystko to jest doskonale przemyślane, nie ma tu ani cienia przypadkowości. Intryguje nie tylko forma ale również typografia. Tekst potraktowany został autorsko. Nie zastosowano tradycyjnego układu tekstu, ale użyto emblematu, który zawiera w sobie krój nawiązujący do pisma odręcznego.
Typograficzna pisanka stanowi integralne połączenie z zabawną i oryginalną kreską grafiki. Zarówno obraz, jak i napis są tu tak samo ważne wizualnie.
Dowcip, koncept i oryginalne wykonanie przełamują nierzadko spotykaną reklamową nudę i na pewno podnoszą jej zapamiętywalność, a także w konsekwencji efektywność.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa
-
25.04.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę