logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwecja, Pomoc społeczna
   ──────  26.11.2007

Tam filmowa fikcja jest prawdą

Your browser does not support the video tag.


Dziecięce gangi na ulicach miast, tysiące sierot walczących o przetrwanie każdego dnia. Niewiarygodne? W Europie tak, ale w Afryce to dzień powszedni.

W epoce, w której ciągle ludzkość czeka na odkrycie szczepionki przeciw AIDS, kiedy jej ofiary walczą z chorobą każdego dnia, w Afryce chore dzieci  walczą o przeżycie, wykluczone z tamtejszego społeczeństwa. Pomoc dla nich może przyjść tylko z tzw. krajów cywilizowanych.

Kampania została przygotowana przez szwedzki oddział UNICEF przy udziale agencji Formsan & Bodenfors w listopadzie 2007 roku. Starannie przygotowany i wyreżyserowany klip składa się z wielu krótkich ujęć sytuacyjnych. Autorzy metodą projekcji problemu przenieśli go na grunt znacznie bliższy dla mieszkańców świata zachodniego. Dlatego nagrania zrealizowano w fikcyjnej dzielnicy slumsów, gdzieś w europejskich miastach, przy udziale aktorów-dzieci, którzy wizualnie nie mogą przypominać mieszkańców Etiopii. Grają bezdomnych, żyjących w biedzie i brudzie, jako członków gangów i ich ofiary. Taki problem w Europie przecież nie istnieje. Krótkie, jednozdaniowe opisy sytuacji umieszczone na dole kadrów, są mało czytelne, co rozprasza przy oglądaniu krótkiego i dynamicznego klipu.

Puenta brzmi: "What we see as fiction is real in Ethiopia". – "To, co uważamy za fikcję, jest rzeczywistością w Etiopii". Dlatego jednym z sugerowanych przesłań wydaje się być – Dobrze, że Twoje dzieci nie mieszkają w Etiopii. Dlatego bądź solidarny z nimi.

Kampania dostałz nagrodę Epica Awards w 2008 roku.
A.Włodarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Make a difference
Czas:
2007.11.20 - 2007.12.26
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Szwecja
Nadawca:
Unicef Sweden
Media:
Telewizja
Wykonawca:
FORSMAN & BODENFORS
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe, szczególnie rodzice
Hasło kampani:
Save the AIDS victim’s children





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek