logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Tam filmowa fikcja jest prawdą
26.11.2007
Tematy: Kampanie, Szwecja, Pomoc społeczna

Tam filmowa fikcja jest prawdą

Your browser does not support the video tag.


Dziecięce gangi na ulicach miast, tysiące sierot walczących o przetrwanie każdego dnia. Niewiarygodne? W Europie tak, ale w Afryce to dzień powszedni.

W epoce, w której ciągle ludzkość czeka na odkrycie szczepionki przeciw AIDS, kiedy jej ofiary walczą z chorobą każdego dnia, w Afryce chore dzieci  walczą o przeżycie, wykluczone z tamtejszego społeczeństwa. Pomoc dla nich może przyjść tylko z tzw. krajów cywilizowanych.

Kampania została przygotowana przez szwedzki oddział UNICEF przy udziale agencji Formsan & Bodenfors w listopadzie 2007 roku. Starannie przygotowany i wyreżyserowany klip składa się z wielu krótkich ujęć sytuacyjnych. Autorzy metodą projekcji problemu przenieśli go na grunt znacznie bliższy dla mieszkańców świata zachodniego. Dlatego nagrania zrealizowano w fikcyjnej dzielnicy slumsów, gdzieś w europejskich miastach, przy udziale aktorów-dzieci, którzy wizualnie nie mogą przypominać mieszkańców Etiopii. Grają bezdomnych, żyjących w biedzie i brudzie, jako członków gangów i ich ofiary. Taki problem w Europie przecież nie istnieje. Krótkie, jednozdaniowe opisy sytuacji umieszczone na dole kadrów, są mało czytelne, co rozprasza przy oglądaniu krótkiego i dynamicznego klipu.

Puenta brzmi: "What we see as fiction is real in Ethiopia". – "To, co uważamy za fikcję, jest rzeczywistością w Etiopii". Dlatego jednym z sugerowanych przesłań wydaje się być – Dobrze, że Twoje dzieci nie mieszkają w Etiopii. Dlatego bądź solidarny z nimi.

Kampania dostałz nagrodę Epica Awards w 2008 roku.
A.Włodarczyk



Nazwa kampanii:
Make a difference
Czas:
2007.11.20 - 2007.12.26
Nadawca:
Unicef Sweden
Media:
Telewizja
Wykonawca:
FORSMAN & BODENFORS
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe, szczególnie rodzice
Hasło kampani:
Save the AIDS victim’s children





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek