Dziecięce gangi na ulicach miast, tysiące sierot walczących o przetrwanie każdego dnia. Niewiarygodne? W Europie tak, ale w Afryce to dzień powszedni.
W epoce, w której ciągle ludzkość czeka na odkrycie szczepionki przeciw AIDS, kiedy jej ofiary walczą z chorobą każdego dnia, w Afryce chore dzieci walczą o przeżycie, wykluczone z tamtejszego społeczeństwa. Pomoc dla nich może przyjść tylko z tzw. krajów cywilizowanych.
Kampania została przygotowana przez szwedzki oddział UNICEF przy udziale agencji Formsan & Bodenfors w listopadzie 2007 roku. Starannie przygotowany i wyreżyserowany klip składa się z wielu krótkich ujęć sytuacyjnych. Autorzy metodą projekcji problemu przenieśli go na grunt znacznie bliższy dla mieszkańców świata zachodniego. Dlatego nagrania zrealizowano w fikcyjnej dzielnicy slumsów, gdzieś w europejskich miastach, przy udziale aktorów-dzieci, którzy wizualnie nie mogą przypominać mieszkańców Etiopii. Grają bezdomnych, żyjących w biedzie i brudzie, jako członków gangów i ich ofiary. Taki problem w Europie przecież nie istnieje. Krótkie, jednozdaniowe opisy sytuacji umieszczone na dole kadrów, są mało czytelne, co rozprasza przy oglądaniu krótkiego i dynamicznego klipu.
Puenta brzmi: "What we see as fiction is real in Ethiopia". – "To, co uważamy za fikcję, jest rzeczywistością w Etiopii". Dlatego jednym z sugerowanych przesłań wydaje się być – Dobrze, że Twoje dzieci nie mieszkają w Etiopii. Dlatego bądź solidarny z nimi.
Kampania dostałz nagrodę Epica Awards w 2008 roku.
A.Włodarczyk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food