logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Take Care OFF Yourself
14.10.2025
Tematy: Kampanie, Polska, Organizacje pozarządowe / NGO

Take Care OFF Yourself

Take Care OFF Yourself


„Take Care Off Yourself” to nowa kampania Fundacji Można Zwariować. Celem akcji jest promowanie higieny cyfrowej – czyli świadomego korzystania z technologii w sposób, który wspiera zdrowie psychiczne zamiast mu szkodzić. 

Według danych WHO przeciętny dorosły spędza przed ekranem ponad 6 godzin dziennie, młodzi dorośli nawet 9. W Polsce aż 37% osób w wieku 18–34 lat przyznaje, że nadmiar bodźców cyfrowych negatywnie wpływa na ich samopoczucie. Wśród konsekwencji nadmiernego scrollowania wymienia się m.in. problemy ze snem, trudności z koncentracją, nasilone stany lękowe czy poczucie osamotnienia.

Sytuację można poprawić wprowadzając w codzienną rutynę zasady higieny cyfrowej. Nie chodzi o całkowitą rezygnację z technologii, a jedynie małą zmianę nawyków i wypracowanie większej uważności na to, jak z niej korzystamy.

– Ekrany stały się integralną częścią naszego życia, ale to od nas zależy, czy będą nas wspierać, czy szkodzić. Higiena cyfrowa to nie zakaz korzystania z technologii, lecz umiejętność budowania zdrowej relacji z nią – mówi Anna Cyklińska, psycholożka i członkini zespołu Fundacji Można Zwariować.

Kilka prostych zasad

W ramach kampanii Fundacja przygotowała darmowy poradnik o higienie cyfrowej. Dzięki prostym wskazówkom łatwiej nam będzie zrozumieć w jaki sposób i w jak dużym natężeniu korzystamy z urządzeń cyfrowych.

Wśród podstawowych zasad higieny cyfrowej eksperci Fundacji wymieniają: ustawienie limitów w aplikacji i wyciszenie powiadomień, zadbanie o poranną i wieczorną rutynę offline, wprowadzenie stref bez ekranów, ograniczenie korzystania z telefonu podczas spotkań i planowanie aktywności analogowych, takich jak spacer, sport czy czas z książką.

Przesłanie kampanii i najważniejsze zasady higieny cyfrowej przedstawione są na plakacie promującym akcję autorstwa Michała Loby. Materiały są dostępne bezpłatnie do druku, dzięki temu mogą trafić do szkół, instytucji kultury czy miejsc pracy.

W ramach kampanii są również prowadzone działania w social mediach – zarówno na profilach Fundacji, jak i partnerów czy infduencerów, którzy podzielą się swoimi pomysłami na spędzanie czasu offline.

Dodatkowo we wrześniu w Volvo Car Warszawa w ramach serii „Można Bezpiecznie Zwariować” odbyło się spotkanie poświęcone higienie cyfrowej z udziałem podcasterki Karoliny Sobańskiej i Andrzeja Silczuka. Rozmowę jest dostępna do wysłuchania jako odcinek podcastu Fundacji.

11 października zorganizowano także wydarzenie specjalne – DomOffkę w siedzibie poradni Można Zwariować. Celem było nawiązanie relacji i wspólny odpoczynek w oderwaniu od ekranów.

oprac. Karolina Sendal

zdrowie psychiczne nowe technologie samopoczucie dobrostan zdrowie psychiczne dzieci higiena cyfrowa Fundacja Można Zwariować


Nazwa kampanii:
Take Care Off Yourself
Czas:
2025.10
Nadawca:
Fundacja Można Zwariować





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek