Za pomocą prostej, ale pomysłowej gry językowej ukazana została irracjonalna, acz powszechna niesprawiedliwość.
Kampania pod hasłem „Women should not be worth less. Equal work, equal pay.” („Kobiety nie powinny zarabieć mniej.Równa praca, równa płaca”) została zrealizowana dla szwajcarskiej organizacji Frauenzentrale Zurich, która jest pozarządową instytucją zrzeszającą kobiece organizacje w kantonie Zurych i która wspiera kobiety w życiu publicznym od ponad 100 lat.
Na kreację składają się plakaty przedstawiające przedmioty codziennego użytku-słuchawki, toster, wiertarkę. Zręcznie wykorzystano w niej fakt, że rzeczowniki w języku niemieckim występują w rodzaju męskim, żeńskim i nijakim. Na każdym z printów widnieją 2 identyczne produkty. Różnią się tym, że jeden jest rodzaju męskiego, a drugi żeńskiego. Ten pierwszy za każdym razem ma wyższą cenę od tego drugiego. W ten sposób podkreślono bezzasadność i niesłuszność różnicy wynagrodzeń mężczyzn i kobiet wykonujących te samą pracę.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka