logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ta informacja jest już martwa
31.07.2012
Tematy: Kampanie, Francja, Walka z przemocą

Ta informacja jest już martwa



Posiadanie pewnych wiadomości i dzielenie się nimi może mieć skutki śmiertelne, mimo że w erze portali społecznościowych dostęp do informacji i ich przekazywanie są dziecinnie proste. 

Organizacja Reporterzy Bez Granic zainicjowała interaktywną kampanię, by zwrócić uwagę na skalę przemocy wobec korespondentów wojennych. Ma ona podnosić świadomość społeczną na temat wkładu zwykłych ludzi w dostarczanie informacji o zbrodniach wojsk rządowych w Syrii.

Dotychczas konflikt w Syrii pochłonął życie około 30 tys. ludzi. Od początku powstania ruchu demokratycznego w marcu 2011 roku, zginęło w nim 38 dziennikarzy. Władze kraju są powściągliwe w wydawaniu wiz dziennikarzom zagranicznym. Reżim prezydenta Baszara al-Assada dokonuje wszelkich starań, by uniemożliwić im pracę. Stąd wzrost zapotrzebowania na miejscowych reporterów, często amatorów, gotowych do podjęcia ryzyka celem udokumentowania zbrodni reżimu.

Największe stacje informacyjne na świecie oraz przedstawiciele mediów niezależnych zgodnie twierdzą, że bez wkładu zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, wiedza na temat krwawych działań al-Assada byłaby znacząco mniejsza. Gdyby nie ryzyko, które podejmują obecni w Syrii obywatele, media na świecie nie mogłyby przekazywać najświeższych informacji na temat rozwoju działań wojennych.

Na plakacie reklamowym kampanii "DeadTweet", na ekranie telefonu, znajduje się kod QR, który należy zeskanować w celu uzyskania informacji na temat akcji. Kod zabiera uczestnika na fikcyjne konto reportera w serwisie Twitter, w świat widziany oczyma człowieka uczestniczącego w demonstracji w Homs. W miarę jak akcja nabiera tempa, odbiorca nie ma złudzeń co do tragicznego finału.

Twórcy kampanii zachęcają odbiorcę do przekazania informacji dalej w świat za pośrednictwem serwisów społecznościowych.
Olga Ambrosiewicz

 

 



Nazwa kampanii:
DeadTweet
Czas:
2012.7.25
Nadawca:
Reporters Without Borders
Media:
Prasa, internet
Wykonawca:
JWT (Paris)
Adresaci:
Użytkownicy smartfonów, użytkownicy internetu
Hasło kampani:
En Syrie, diffuser l'information tue. Brisez le silence flashes. (W Syrii zabija się rozpowszechnianie informacji. Przełam milczenie.)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek