logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Walka z przemocą
   ──────  28.01.2014

Ta dziewczynka nie powinna wyglądać jak mama

Your browser does not support the video tag.


Dziewczynka zakłada wyraźnie za duże buty na wysokim obcasie, następnie siada przy toaletce mamy i zaczyna się malować. Mała bohaterka jak wiele innych w jej wieku bawi się w dorosłą kobietę; zakłada więc odpowiedni strój i dodatki, chce wyglądać jak mama, która staje się wzorem dla dorastającej córki. Niestety, nie wszystkie wzorce wynoszone z domu są dobre.

Widz dowiaduje się, że bohaterka ma na imię Lea i chce wyglądać jak swoja mama, jednak zaskakującą pointę spotu, którego wykonawcą jest szwajcarska agencja Publicis, stanowi widok dziewczynki, która pociągnąwszy usta czerwoną szminką postanowiła podkreślić w swoim makijażu także oczy, a właściwie jedno z nich, w taki sposób, że do złudzenia przypomina ślad widoczny po pobiciu. Scenę wieńczy komunikat: “Domestic violence rarely has only one victim. Don`t let it get that far” ("Przemoc domowa rzadko dotyczy tylko jednej ofiary. Nie pozwólmy, by to zaszło tak daleko").

Kampania ta, której celem jest przeciwdziałanie przemocy domowej mimo swej prostej formy i spokojnej scenerii, w której toczy się akcja spotu, podkreśla ważne przesłanie i ukazuje przemoc domową z nowej perspektywy, a więc obierając punkt widzenia nie tylko bezpośredniej ofiary, ale także osób bliskich, w tym wypadku dziecka, które poprzez bycie świadkiem przemocy i krzywdy wyrządzanej matce, również staje się ofiarą. W ten sposób nadawca kampanii, szwajcarska organizacja Frauenzentrale (Centrum kobiet), skłania odbiorcę nie tylko do oczywistego przeciwdziałania przemocy domowej, ale także do głębszego zastanowienia się nad wzorcami zachowań, które przekazywane są potomstwu, a także wpływy przemocy nie tylko fizycznej, ale i psychicznej na młodą osobę, oraz tego jak trudna sytuacja w rodzinie, związana, jak w tym wypadku, ze znęcaniem się nad matką, może wpływać na psychikę dorastającego człowieka. Znaczący jest też fakt, iż przestrzeń ukazana w spocie przypomina raczej wnętrze zamożnego domu, niż mieszkanie osób zazwyczaj kojarzonych z patologicznymi zachowaniami. Kampania walczy zatem z popularnym stereotypem, podkreślając, że zjawisko to może dotyczyć każdej rodziny, niezależnie od pozycji społecznej jej członków.

Frauenzentrale to organizacja, która walczy o i reprezentuje prawa kobiet, dąży do równości płci, stanowi platformę dyskusji o społecznej pozycji kobiet. Na poziomie struktur lokalnych współpracuje z samorządami, zapewnia porady prawne oraz organizuje centra dla kobiet, w których pomocy mogą szukać ofiary gwałtu czy przemocy domowej. Organizacja założona została w 1920 roku, jednak wciąż poszerza zasięg swoich działań jednocześnie zachęcając kobiety do aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym czy politycznym.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Lea
Czas:
2013.12.17 - 2014.1.17
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Frauenzentrale
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Publicis (Zurich)
Adresaci:
Osoby będące świadkami przemocy domowej
Hasło kampani:
Domestic violence rarely has only one victim. Don't let it get that far (Przemoc domowa rzadko dotyczy tylko jednej ofiary. Nie pozwólmy, by to zaszło tak daleko)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek