logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ta bójka to nic takiego
28.01.2013
Tematy: Kampanie, Kanada, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna

Ta bójka to nic takiego

Your browser does not support the video tag.


Biała, mroźna kanadyjska zima. Atmosferę otoczenia podgrzewa jednak sprzeczka dwóch mężczyzn. Na pierwszy rzut oka całość stanowi wstęp do bójki. Nie te wydarzenia są tu jednak najważniejsze. W ferworze sytuacji widzom umyka widoczny w tle bezdomny, któremu z pewnością grozi śmierć przez wychłodzenie.

Powołana do życia w 2000 roku organizacja Project Winter Survival pomaga kanadyjskim bezdomnym. Co roku, rzesza wolontariuszy przygotowuje specjalne zestawy przetrwania zawierające artykuły pierwszej potrzeby, pomagające stawić czoła niskim temperaturom. W ich skład wchodzą środki czystości, odzież i prowiant. Organizacja rozdaje zestawy na terenie Toronto w asyście dystrybutorów takich jak Armia Zbawienia i Organizaja Czerwonego Krzyża. W tym roku do obiegu trafiło trzy tysiące takich zestawów. Aby kontynuować misję, PRW potrzebuje stałego dopływu funduszy.

W kampani zastosowano element zaskoczenia. Celowo też wykorzystano film o niskiej rozdzielczości, co radykalnie zmniejszyło widoczność leżącego na chodniku człowieka. Pomysł twórców z agencji Blammo Worldwide prawdopodobnie ma swoje źródło w badaniach nad skupieniem uwagi. Najsłynniejsze projekty badawcze z tego zakresu są prowadzone przez amerykańskiego profesora psychologii Daniela Simonsa. W swoich wizualnych testach odwraca on uwagę odbiorców tak, by umknęły im istotne dla całości szczegóły.

Andrew Simon z Blammo Worldwide podkreślił, że agencja chciała sprowokować ludzi do przemyśleń na temat bezdomnych Kanadyjczyków, którzy, pomimo skali problemu, dla wielu pozostają niewidzialni.

Olga Ambrosiewicz



Nazwa kampanii:
Project Winter Survival: Road Rage
Czas:
2013.1.18
Nadawca:
Project Winter Survival
Media:
Telewizja, internet, radio
Wykonawca:
Blammo Worldwide, Toronto (Kanada)
Adresaci:
Osoby dorosłe
Hasło kampani:
Perhaps the most shocking part of this scene is you didn’t notice this man freezing to death. helps buy a survival kit for a homeless person. (Prawdopodobnie najbardziej szokujące w tej scenie jest to, że nie zauważyłeś zamarzającego mężczyzny. 25 dolarów pomoże kupić zestaw przetrwania niezbędny bezdomnym)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek