Ta bójka to nic takiego
Biała, mroźna kanadyjska zima. Atmosferę otoczenia podgrzewa jednak sprzeczka dwóch mężczyzn. Na pierwszy rzut oka całość stanowi wstęp do bójki. Nie te wydarzenia są tu jednak najważniejsze. W ferworze sytuacji widzom umyka widoczny w tle bezdomny, któremu z pewnością grozi śmierć przez wychłodzenie.
Powołana do życia w 2000 roku organizacja Project Winter Survival pomaga kanadyjskim bezdomnym. Co roku, rzesza wolontariuszy przygotowuje specjalne zestawy przetrwania zawierające artykuły pierwszej potrzeby, pomagające stawić czoła niskim temperaturom. W ich skład wchodzą środki czystości, odzież i prowiant. Organizacja rozdaje zestawy na terenie Toronto w asyście dystrybutorów takich jak Armia Zbawienia i Organizaja Czerwonego Krzyża. W tym roku do obiegu trafiło trzy tysiące takich zestawów. Aby kontynuować misję, PRW potrzebuje stałego dopływu funduszy.
W kampani zastosowano element zaskoczenia. Celowo też wykorzystano film o niskiej rozdzielczości, co radykalnie zmniejszyło widoczność leżącego na chodniku człowieka. Pomysł twórców z agencji Blammo Worldwide prawdopodobnie ma swoje źródło w badaniach nad skupieniem uwagi. Najsłynniejsze projekty badawcze z tego zakresu są prowadzone przez amerykańskiego profesora psychologii Daniela Simonsa. W swoich wizualnych testach odwraca on uwagę odbiorców tak, by umknęły im istotne dla całości szczegóły.
Andrew Simon z Blammo Worldwide podkreślił, że agencja chciała sprowokować ludzi do przemyśleń na temat bezdomnych Kanadyjczyków, którzy, pomimo skali problemu, dla wielu pozostają niewidzialni.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem