logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Tajlandia, Pomoc społeczna
   ──────  09.09.2010

Sztuka w wersji mikro

Your browser does not support the video tag.


Widzowie tej niezwykłej wystawy musieli naprawdę wygimnastykować swoje oczy, aby dokładnie obejrzeć wszystkie prace, a twórcy – by je namalować. Wystawę mikroskopijnych obrazów zorganizował tajski oddział Czerwonego Krzyża, mając na uwadze fakt, że wiele organizacji charytatywnych pomaga niewidomym, a pomija osoby z chorobami rogówki. Uszkodzona rogówka skutkuje znacznie zmniejszonym polem widzenia. By wytłumaczyć odbiorcom, jak problemy z rogówką utrudniają funkcjonowanie, zorganizowano nietypową wystawę.

Stu pięćdziesięciu sześciu artystów zostało zaproszonych do stworzenia miniaturowych dzieł sztuki na kawałkach płótna, mierzących zaledwie 3×3 cm. Podczas tworzenia doświadczyli trudności związanych z koniecznością dostosowania wzroku do wielkości płótna. Mimo to 156 niewielkich obrazów zostało przesłanych do organizatorów wystawy. Tym samym zarówno artyści, jak i miłośnicy sztuki doświadczyli wyzwań, jakie codzienność stawia przed ludźmi z chorobami rogówki. Hasło kampanii dawało jednak nadzieję: „Nothing is too small to see only if we don’t overlook” (Nic nie jest za małe do zobaczenia, jeśli tylko tego nie przeoczymy).

Kampania w angażujący sposób próbuje osiągnąć swój cel – zwiększyć świadomość na temat chorób rogówki i zebrać fundusze dla tajlandzkiego banku rogówek. W ciągu 5 dni trwania wystawy wszystkie małe obrazy zostały sprzedane. Cały projekt kosztował 6000 bahtów (czyli ok. 600zł) – był to koszt zakupienia pustych ramek. Po wystawie fundusz Czerwonego Krzyża wzrósł o 468 000 bahtów (ok. 46.800zł).
A. Jastrzębska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Smallery Art Exhibition
Czas:
2010.9.1 - 2010.9.15
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Tajlandia
Nadawca:
Thai Red Cross Eye Bank
Media:
Ambient
Wykonawca:
BBDO Bangkok
Adresaci:
Obywatele Tajlandii
Hasło kampani:
Nothing is too small to see only if we don’t overlook (Nic nie jest za małe do zobaczenia, jeśli tylko tego nie przeoczymy)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek