Czy bankomat może służyć do czegoś więcej niż wypłata gotówki? Kelly McCray udowodnił, że może być skutecznym miejscem do promocji sztuki.
Pomiędzy każdą wykonaną transakcją bankomat wyświetla 6 różnych zdjęć. Co miesiąc następuje zmiana prezentowanych prac. Dodatkowo na stronie bankonart.net można zapoznać się z twórczością oraz krótką notką biograficzną każdego publikowanego artysty. Poprzez stronę każdy zainteresowany twórca może umieścić swoje prace, które mają zostać wyświetlone w bankomacie. Żadna z osób biorąca udział w projekcie nie płaci za umieszczenie prac, ale także nie zarabia na ich wyświetlaniu. Dla artystów jest to ciekawa forma promocji, ponieważ pozwala na dotarcie do dużej grupy odbiorów. Wielu z nich zaproszono do udziału w wystawach. W projekcie zaprezentowało się ponad 200 artystów. Aktualnie autorzy chcą rozszerzyć swoją działalność na kolejne bankomaty – do tej pory z propozycji współpracy skorzystało dwóch operatorów.
Próba dotarcia do większej grupy odbiorców poprzez przestrzeń dotychczas zarezerwowaną dla komercyjnej reklamy zasługuje na słowa uznania, szczególnie za pokazanie, że sztuka może wyjść i odnaleźć się poza galerią.
Michał Kaczmarek
Nazwa projektu: Bank on Art
Zasięg: Toronto, Kanada
Autor: Kelly McCray
Data: 2009 –
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie