logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Sztuka niemarnowania żywności według Lidl Polska
15.09.2021
Tematy: Akcje, Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Sztuka niemarnowania żywności według Lidl Polska



Niemarnowanie żywności to sztuka. Każdy może być artystą i nie marnować produktów spożywczych. Takimi słowami, w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej, Lidl Polska zachęca wszystkich do walki z tym zjawiskiem. Partnerami akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.

377 tys. ton pomidorów każdego roku trafia do śmietnika. To tak jakby zmarnować 90 km2 ziemi uprawnej, 57 mld litrów wody oraz 7 mln godzin pracy. Pozbywając się tych warzyw emitujemy 312 tys. ton gazów – to tyle co 55 tys. aut wciągu roku (dane EPRS). W swojej najnowszej kampanii edukacyjnej Sztuka niemarnowania sieć Lidl Polska opowiada, jakie kroki podjęła wspólnie ze swoimi partnerami oraz co jeszcze da się zrobić, aby nie marnować żywności.

Przygotowania do działania w duchu zero waste rozpoczynają się już na etapie planowania zakupów:

  • W pierwszej kolejności należy zaplanować jakie posiłki planujemy przygotować w najbliższym czasie oraz jakich składników chcemy użyć.
  • Następnie konieczny jest przegląd produktów, które już znajdują się w kuchennych szafkach i spiżarniach. Często okazuje się, że część z nich konsumenci już posiadają. Należy zatem skorzystać z zapasów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia.
  • Ostatnim istotnym elementem przygotowań jest stworzenie listy zakupów, która powinna zawierać tzw. „suche artykuły”, które mogą być długo przechowywane oraz świeże owoce, warzywa i mięso, które planujemy spożyć w krótkim czasie. W ten sposób zapewnimy sobie różnorodne i pełnowartościowe posiłki.

Gromadząc produkty, które nadają się do długoterminowego przechowywania, zawsze możemy przygotować z nich posiłek, nie wychodząc z domu. Należą do nich m.in. makaron, kasza i ryż, przetwory, płatki owsiane, mrożonki, bakalie oraz mąka. Pamiętajmy jednak o tym, by regularnie weryfikować ich daty przydatności do spożycia.

Konserwowanie to z kolei sposób na to, aby świeże produkty, jeżeli nie spożyjemy ich od razu, zostały z nami na dłużej. Do najbardziej popularnych metod konserwowania należą – mrożenie oraz suszenie, kiszenie, które ma zastosowanie dla wielu warzyw i owoców, marynowanie oraz peklowanie.

Kreatywność w kuchni również jest bardzo cenna. Zanim wyrzucimy jakikolwiek składnik lub resztki produktu, możemy zastanowić się, czy jednak można go jeszcze przetworzyć, jak np. przyrządzić chipsy z obierek po ziemniakach według prostego przepisu.

W najnowszej kampanii Sztuka niemarnowania sieć Lidl Polska zachęca wszystkich klientów do bycia artystą i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste. Sieć przygotowała specjalny e-book z przepisami na dania przygotowane z resztek i bez resztek, który znajduje się TUTAJ.

Kampania Sztuka niemarnowania potrwa od poniedziałku, 13 września, przez trzy tygodnie. Partnerami merytorycznymi akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. Za kreację odpowiada agencja brand experience VMLY&R. Więcej informacji na temat niemarnowania żywności można znaleźć TUTAJ.

CSR marnowanie Banki Żywności Lidl Ekologia i środowisko żywność konsumpcjonizm Caritas konsumenci warzywa zero waste owoce


Nazwa kampanii:
Sztuka niemarnowania
Czas:
2021.9.13 - 2021.10.3
Nadawca:
Lidl Polska, Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności
Wykonawca:
VMLY&R Poland





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek