Szokująca cena skórzanych dodatków
Znana z odważnego promowania swoich haseł PETA znów postanowiła zaszokować. Najnowsza kampania realizowana w Singapurze wykorzystuje jednak nie nagość czy seks, które dość często goszczą w kreacjach PETA, ale element zaskoczenia.
Na przystankach autobusowych umieszczono plakaty przedstawiające zdjęcia modnych skórzanych butów i pasków, którym większości kobiet trudno byłoby się oprzeć. Hasła na plakatach zachęcały do sprawdzenia ceny: „Branded shoes at unbelievable prices” (Markowe buty w niewiarygodnych cenach), „Designer belts at amazing prices” (Designerskie paski w zaskakujących cenach), „Luxury handbags at a price you’ve never seen before” (Luksusowe torebki w cenie jakiej wcześniej nie widziałaś). Singapurczycy poza modnymi dodatkami uwielbiają wszelkie okazje i wyprzedaże, dlatego pewnym było, że w ten sposób zaprezentowane dodatki także wzbudzą ich zainteresowanie. Aby poznać cenę wystarczyło zeskanować przy użyciu smartfonu zamieszczony pod każdym zdjęciem kod kreskowy. Wtedy na ekranie telefonu wyświetlało się krótkie wideo przedstawiające z jakim okrucieństwem zabija się zwierzęta, by z ich skór mogły powstać później elementy garderoby. W nagraniu wzięła udział para amerykańskich aktorów – Pamela Anderson i Joaquin Phoenix, oboje znani ze swego zaangażowania w działalność PETA.
Drastyczny przekaz wideo kończy się apelem do konsumentów: „Know the real price. Shop responsibly.” (Znaj prawdziwą cenę. Kupuj odpowiedzialnie.). Tylko w pierwszym tygodniu trwania kampanii kody kreskowe zostały zeskanowane ponad 12 tys. razy. Akcję zrealizowała agencja McCann Erickson z Singapuru.
Kampania otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii "Outdoor" na tegorocznym Festiwalu w Cannes.
People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) (Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) jest międzynarodową organizacją non-profit założoną w roku 1980 w Norfolk w Stanach Zjednoczonych.
M. Waręska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem