logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc społeczna
   ──────  10.12.2008

Sznurówki stają się kłopotliwe



Przymocowane do czarno-białych reklam, na tylnych okładkach czasopism, sznurówki, sygnalizowały w grudniowych wydaniach pism w USA problem choroby stwardnienia zanikowego bocznego.

Jest to nieuleczalna, postępująca choroba neurodegeneracyjna, która prowadzi do wybiórczego uszkodzenia obwodowego (dolnego) i ośrodkowego (górnego) neuronu ruchowego.

Chorobę rozpoznano w XIX wieku. Powszechna w użyciu nazwa choroby – choroba Lou Gehriga – upamiętnia słynnego amerykańskiego bejsbolistę Henry’ego Louisa (Lou) Gehriga, który zmarł na ALS w 1941 roku. To właśnie o nim opowiada tekst umieszczony na reklamie – o wielkim ponadprzeciętnie sprawnym sportowcu, który pod koniec swojego życia nie był w stanie nawet zawiązać sznurowadeł.

Pierwszymi objawami ALS są zaniki mięśniowe dotyczące mięśni krótkich rąk i spastyczny niedowład kończyn dolnych, później pojawiają się zaniki kolejnych grup mięśniowych z charakterystycznymi drżeniami pęczkowymi oraz progresją objawów spastycznych. Dochodzi do powolnego, ale systematycznego, pogarszania się sprawności ruchowej, a w późniejszych etapach do całkowitego paraliżu i ostatecznie śmierci poprzez zatrzymanie pracy mięśni oddechowych.

Ogólnie przyjmuje się, że ALS prowadzi do śmierci w przeciągu 3-5 lat. Kampania "Laces" (Sznurowadła) organizacji ALS Association, zrealizowana przez agencję BBDO New York, ma na celu zebranie funduszy na badania nad chorobę i wynalezienie leku na nią.

* – choroba Charcota, choroba Lou Gehriga, choroba neuronu ruchowego, łac. sclerosis lateralis amyotrophica, ang. amyotrophic lateral sclerosis, ALS

Tego samego problemu dotyczyła kampania "Head and Shoulders" organizacji ALS Society of Canada.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Laces
Czas:
2008.12.1 - 2008.12.24
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
ALS Association
Media:
Prasa
Wykonawca:
BBDO New York
Adresaci:
Potencjalni darczyńcy, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Lou Gehrig hit 493 home runs and batted .340 in 2,130 consecutive games. But in his final years he was unable to tie his own shoes. Help find a cure for Lou Gehrig's Disease (ALS). To donate call 800-672-8857.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek