logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Szkolenia z rozpoznawania i profilaktyki depresji w Warszawie
02.12.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Szkolenia z rozpoznawania i profilaktyki depresji w Warszawie



Według badań z sierpnia br.[1], aż 11,5% Polaków przyznaje, że choruje na depresję. Jednocześnie ponad połowa twierdzi, że nie zna nikogo takiego w swoim otoczeniu, szczególnie dalszym – zawodowym czy szkolnym. Aby to zmienić, Ministerstwo Zdrowia organizuje w ramach kampanii „Sposoby na depresję” bezpłatne szkolenia, dedykowane wybranym grupom zawodowym.

Czym różni się depresja od normalnego smutku? Jak wygląda depresja u dzieci, a jak u młodzieży? Jak rozpoznać, że ktoś planuje samobójstwo? Jak prawo chroni osoby z zaburzeniami psychicznymi? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można uzyskać w trakcie jutrzejszego szkolenia organizowanego w ramach kampanii „Sposoby na depresję” na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szkolenie dedykowane jest grupom zawodowym szczególnie często spotykającym się w swojej pracy z osobami cierpiącymi na depresję: pracownikom pomocy społecznej, urzędów pracy, nauczycielom oraz pracownikom jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego. Dla pozostałych osób zainteresowanych tym tematem stworzone zostało szkolenie e-learningowe, dostępne na stronie sposobynadpresje.pl.

Według przeprowadzonego w sierpniu br. badania ilościowego, aż 55% Polaków twierdzi, że nie zna w swoim otoczeniu nikogo, kto cierpiałby na depresję. Jednocześnie więcej niż co dziesiąty badany (11,5%) przyznał, że sam zmaga się z tą chorobą. Porównanie tych wyników może świadczyć o społecznym problemie nie dostrzegania osób chorych przez osoby zdrowe. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku tzw. „osób trzecich” – z otoczenia szkolnego czy zawodowego, gdzie znajomość osób chorych na depresję deklaruje mniej osób niż w przypadku grona najbliższych znajomych czy rodziny. Takie wyniki mogą świadczyć o tym, że depresja jest traktowana jako osobisty problem, co prawdopodobnie ogranicza chęć pomagania przez osoby „z zewnątrz” takie jak nauczyciele czy pracownicy pomocy społecznej. Szkolenia mają pomóc zmienić to myślenie.

Chęć udziału można zgłaszać na adres mailowy: sposobynadepresje@info-systems.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

Kampania „Depresja. Naucz się pomagać” potrwa do końca 2017 r. Projekt realizowany jest przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 w zakresie „Ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym”.

Więcej informacji znaleźć można na stronie kampanii www.sposobynadepresje.pl

[1] Badanie potrzeb szkoleniowych zrealizowane na potrzeby kampanii „Sposoby na depresję. Naucz się pomagać”. Realizacja: 12 -14 sierpnia 2017 roku; 1055 zrealizowanych wywiadów, CAWI; próba zgodna ze strukturą polskiego społeczeństwa pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania.

ministerstwo zdrowia depresja szkolenia Warszawa







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 28.05.2025slider

    Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek