logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Szkoła albo śmierć
31.01.2014
Tematy: Kampanie, Australia, Edukacja

Szkoła albo śmierć

Your browser does not support the video tag.


Budzący duże poruszenie w internecie spot okazał się być materiałem przygotowanym przez duet komików, najprawdopodobniej nie brała w tym udziału żadna organizacja pozarządowa.

Młodzi Australijczycy uciekli z lekcji i wybrali się na plażę. Sielankową atmosferę przerywa odgłos wybuchu. Dziewczyna ginie, bo nastąpiła na minę lądową. Chwilę później ten sam los spotyka jej kolegę. Dwoje pozostałych nastolatków próbuje uciekać, po chwili jednak kolejny chłopak ponosi śmierć, a oglądający słyszą rozdzierający krzyk pozostałej przy życiu dziewczyny, całej w krwi i wnętrznościach swojego przyjaciela. Kolejny kadr wyjaśnia, że wagarowicze bawili się na terenie, na który wstęp jest wzbroniony, gdyż są tam materiały wybuchowe. "This is what happens when you slack off" ("To dzieje się, gdy zaniedbujesz naukę") – brzmi puenta.

Przedstawianie śmierci jako konsekwencji niechodzenia do szkoły wydaje się absurdalne, film w ciągu dwóch dni uzyskał jednak ponad 3 miliony wyświetleń na YouTube i w większości pozytywne opinie internautów.

Po kilku dniach obecności filmu w internecie wyszło na jaw, że kampania została przygotowana przez dwóch komików – Henry’ego Inglisa i Aarona McCanna, którzy zadbali o jej staranne wykonanie i obecność w mediach dotyczących reklamy. W Australii została zarejestrowana fundacja o nazwie Learn For Life, jednak nie jest już aktywną organizacją, a strona, do której odsyła spot, nie zawiera praktycznie żadnych informacji poza wiadomością o nowej kampanii.



Nazwa kampanii:
Set yourself free
Czas:
2014.1.30
Nadawca:
Learn For Life Foundation of Western Australia
Media:
Internet
Wykonawca:
Henry & Aaron
Adresaci:
Uczniowie
Hasło kampani:
This is what happens when you slack off. Stay in school (To dzieje się, gdy zaniedbujesz naukę. Chodź do szkoły)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek