Cztery kreacje, których bohaterem jest zwykła szklanka wody stanowią kolejną odsłonę rozpoczętej w 2007 r. akcji Tap Project prowadzonej przez UNICEF. Organizacja namawia, by w dniach 19-25 marca 2012 udać się do jednej z restauracji, które biorą udział w akcji i zamówić szklankę wody. Będzie kosztowała 1 dolara, czyli tyle, ile trzeba zapłacić za wodę dla jednego dziecka na okres 40 dni.
W wielu rejonach świata brak wody pitnej jest ogromnym problemem. Konsekwencją jest odwodnienie i choroby spowodowane piciem brudnej wody. Jest to szczególnie niebezpieczne dla dzieci, których organizmy są delikatne.
Kampanię Tap Project zainaugurowano, jak co roku, z okazji Światowego Dnia Wody, który obchodzony jest 22 marca. Kampania ma na celu przeciwdziałanie skutkom deficytu wody pitnej, a także uświadamienie istnienia tego problemu.
Kampanię realizuje agencja Droga5 z Nowego Jorku. W ramach kampanii utworzono stronę internetową, na której znajduje się lista restauracji biorących udział w akcji.
K.Zawadzka
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Projekt stylistycznie nawiązuje do propagandowych plakatów z dawnych lat. Jest to celowy zabieg mający na celu wzbudzić w odbiorcy sentyment i chęć pomocy. Całość jest spójna graficznie i czytelna. Zarówno hasło główne, jak i informacja o kampanii są widoczne, a użyty krój pisma prosty i klasyczny.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Same nie znikną
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD