Konkurs Kampania Społeczna Roku - 10 nominacji w kategorii „Świat”
Sześć tysięcy kobiet bez łechtaczek
Nagie kobiety z kamienia – zimne posągi – leżą bezradne w objęciach swoich mężczyzn. Ofiary praktyki zwanej obrzezaniem kobiet są bohaterkami kreacji kampanii „Over 6000 women“. Klitoridektomia polega na częściowym lub całkowitym usunięciu łechtaczki, czasem także warg sromowych. Wykonywane jest ze względów religijnych lub estetycznych wśród niektórych ludów afrykańskich. Prowadzi nie tylko do oziębłości seksualnej, ale także do wielu komplikacji psychologicznych i zdrowotnych. Jak informuje hasło kampanii: „Every day over 6.000 women all over the world are condemned to feel nothing.“ (Codziennie ponad 6 tysięcy kobiet na całym świecie zmusza się do tego by nic nie czuły). Nadawcą kampanii jest fundacja Kirira, organizacja mająca na celu nie tylko opiekę nad kobietami i dziećmi w krajach rozwijających się, ale także walkę z procederem obrzezania kobiet. Hiszpańska kampania krytykowana jest z dwóch powodów. Po pierwsze, w tradycyjnych, religijnych społecznościach argument „braku przyjemności seksualnej kobiety“ nie jest dostatecznie mocny. Po drugie, przedstawianie okaleczonej kobiety jako posągu jest rodzajem dehumaniacji i za daleko posuniętą alegorią. – To ciągle kobiety, ludzie, którzy mimo wszystko coś czują, myślą i widzą, nawet jeśli nie mają łechtaczki – oburzają się krytycy.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii