logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Sześć tysięcy kobiet bez łechtaczek
07.03.2012
Tematy: Kampanie, Hiszpania, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Sześć tysięcy kobiet bez łechtaczek



Nagie kobiety z kamienia – zimne posągi – leżą bezradne w objęciach swoich mężczyzn. Ofiary praktyki zwanej obrzezaniem kobiet są bohaterkami kreacji kampanii „Over 6000 women“.

Klitoridektomia polega na częściowym lub całkowitym usunięciu łechtaczki, czasem także warg sromowych. Wykonywane jest ze względów religijnych lub estetycznych wśród niektórych ludów afrykańskich. Prowadzi nie tylko do oziębłości seksualnej, ale także do wielu komplikacji psychologicznych i zdrowotnych. Jak informuje hasło kampanii: „Every day over 6.000 women all over the world are condemned to feel nothing.“ (Codziennie ponad 6 tysięcy kobiet na całym świecie zmusza się do tego by nic nie czuły).

Nadawcą kamapnii jest fundacja Kirira, organizacja mająca na celu nie tylko opiekę nad kobietami i dziećmi w krajach rozwijających się, ale także walkę z procederem obrzezania kobiet.

Hiszpańska kampania krytykowana jest z dwóch powodow. Po pierwsze, w tradycyjnych, religijnych społecznościach argument „braku przyjemności seksualnej kobiety“ nie jest dostatecznie mocny. Po drugie, przedstawianie okaleczonej kobiety jako posągu jest rodzajem dehumaniacji i za daleko posuniętą alegorią. – To ciągle kobiety, ludzie, którzy mimo wszystko coś czują, myślą i widzą, nawet jeśli nie mają łechtaczki – oburzają się krytycy.
Paulina Wajszczak



Nazwa kampanii:
Over 6000 woman
Czas:
2012.3.1
Nadawca:
Kirira Foundation
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Contrapunto (Barcelona)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Every day over 6.000 women all over the world are condemned to feel nothing. (Codziennie ponad 6 tysięcy kobiet na całym świecie zmusza się do tego by nic nie czuły)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek