logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Sześć milionów świec
19.02.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Prawa człowieka, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO

Sześć milionów świec



Międzynarodowy Dzień Pamięci o Holokauście – tradycyjnie obchodzony 27 stycznia – ustanowiono, by upamiętnić losy nie tylko sześciu milionów Żydów unicestwionych podczas Holokaustu, ale również przedstawicieli innych grup zamordowanych w wyniku nazistowskich prześladowań oraz podczas niedawnych ludobójstw w Kambodży, Rwandzie, Bośni czy Darfurze.

W Wielkiej Brytanii centralną częścią uroczystości jest czuwanie – punktualnie o godzinie 20:00 uczestnicy zapalają świece w swoich domach, zaś słynne brytyjskie budynki i punkty orientacyjne zostają podświetlone na fioletowo. – Temat tegorocznych obchodów, Kruchość Wolności (Fragility of Freedom), stwarza okazję do refleksji nad rozmaitymi wolnościami, które są nam drogie – mówi Olivia Marks-Woldman OBE, dyrektor generalna fundacji Holocaust Memorial Day Trust, która przewodzi obchodom uroczystości. – W obliczu rosnącego zarówno antysemityzmu jak i islamofobii ważniejsze niż kiedykolwiek jest to, abyśmy zjednoczyli się w celu stworzenia świata wolnego od prześladowań na tle tożsamości.

W tym roku Holocaust Memorial Day Trust wraz z agencją St Luke’s nawiązali współpracę ze znanym artystą CGI Richardem Greenem. Efektem tej kolaboracji jest wizualizacja przedstawiająca morze świec.

Podczas „cyfrowego czuwania” (w sobotę 27 stycznia o godzinie 20:00) została ona uruchomiona w czterystu miejscach OOH równocześnie – łącznie w całej Wielkiej Brytanii „zapłonęło” sześć milionów świec, symbolizujących sześć milionów Żydów zamordowanych podczas Holokaustu. Do dziesięciominutowego czuwania mógł dołączyć każdy, osobiście lub przez Internet.

https://video.adsoftheworld.com/313vf2s1u36wmah3970s9luycj40.mp4

Wśród miejsc, gdzie uruchomiono wizualizację Richarda Greene’a, znalazły się m.in. Birmingham New Street, Liverpool Towers, Manchester Arndale, Edinburgh Arch, kultowa witryna na Piccadilly Circus w Londynie (na filmie powyżej) oraz główne londyńskie dworce kolejowe i stacje metra: Charing Cross, King’s Cross, London Bridge, Liverpool Street, Waterloo i Victoria. Agencja St Luke’s wyemitowała również przed Dniem Pamięci o Holokauście 90-sekundowy film edukacyjny, w którym wyjaśnia istotę wydarzenia.

Cała powierzchnia reklamowa została ufundowana przez firmy Global, Clear Channel, National Rail, Ocean Outdoor oraz JCDecaux UK. Działania agencji St Luke’s na rzecz Holocaust Memorial Day Trust również miały charakter pro bono.

NGO outdoor edukacja prawa człowieka walka z przemocą Wielka Brytania Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie digital integrated experiential Międzynarodowy Dzień Pamięci o Holokauście antysemityzm islamofobia


Nazwa kampanii:
Digital Vigil 6 million candles
Czas:
2024.1
Nadawca:
Holocaust Memorial Day Trust
Media:
integrated (experiential, digital, outdoor)
Wykonawca:
St Luke’s, United Kingdom





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek