Sześć milionów świec
Międzynarodowy Dzień Pamięci o Holokauście – tradycyjnie obchodzony 27 stycznia – ustanowiono, by upamiętnić losy nie tylko sześciu milionów Żydów unicestwionych podczas Holokaustu, ale również przedstawicieli innych grup zamordowanych w wyniku nazistowskich prześladowań oraz podczas niedawnych ludobójstw w Kambodży, Rwandzie, Bośni czy Darfurze.
W Wielkiej Brytanii centralną częścią uroczystości jest czuwanie – punktualnie o godzinie 20:00 uczestnicy zapalają świece w swoich domach, zaś słynne brytyjskie budynki i punkty orientacyjne zostają podświetlone na fioletowo. – Temat tegorocznych obchodów, Kruchość Wolności (Fragility of Freedom), stwarza okazję do refleksji nad rozmaitymi wolnościami, które są nam drogie – mówi Olivia Marks-Woldman OBE, dyrektor generalna fundacji Holocaust Memorial Day Trust, która przewodzi obchodom uroczystości. – W obliczu rosnącego zarówno antysemityzmu jak i islamofobii ważniejsze niż kiedykolwiek jest to, abyśmy zjednoczyli się w celu stworzenia świata wolnego od prześladowań na tle tożsamości.
W tym roku Holocaust Memorial Day Trust wraz z agencją St Luke’s nawiązali współpracę ze znanym artystą CGI Richardem Greenem. Efektem tej kolaboracji jest wizualizacja przedstawiająca morze świec.
Podczas „cyfrowego czuwania” (w sobotę 27 stycznia o godzinie 20:00) została ona uruchomiona w czterystu miejscach OOH równocześnie – łącznie w całej Wielkiej Brytanii „zapłonęło” sześć milionów świec, symbolizujących sześć milionów Żydów zamordowanych podczas Holokaustu. Do dziesięciominutowego czuwania mógł dołączyć każdy, osobiście lub przez Internet.
Wśród miejsc, gdzie uruchomiono wizualizację Richarda Greene’a, znalazły się m.in. Birmingham New Street, Liverpool Towers, Manchester Arndale, Edinburgh Arch, kultowa witryna na Piccadilly Circus w Londynie (na filmie powyżej) oraz główne londyńskie dworce kolejowe i stacje metra: Charing Cross, King’s Cross, London Bridge, Liverpool Street, Waterloo i Victoria. Agencja St Luke’s wyemitowała również przed Dniem Pamięci o Holokauście 90-sekundowy film edukacyjny, w którym wyjaśnia istotę wydarzenia.
Cała powierzchnia reklamowa została ufundowana przez firmy Global, Clear Channel, National Rail, Ocean Outdoor oraz JCDecaux UK. Działania agencji St Luke’s na rzecz Holocaust Memorial Day Trust również miały charakter pro bono.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów