logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Szczytne kampanie – (nie)humanitarne?
12.12.2018
Tematy: Akcje, Kampanie, Kraje

Szczytne kampanie – (nie)humanitarne?



Kampania „L 'autre c’est toi” – Inna to ty- jest końcowym projektem badawczym trzech studentek Camille Bettonville, Jeanne Eloi i Fabiola Legrain Sanabria, które specjalizują się w komunikacji społecznej w Belgii. Powstałe wideo stanowi animowane wyjaśnienie projektu. Inicjatywa mówi o stereotypach wykorzystywanych w kampaniach dotyczących zbierania funduszy na rzecz Afryki i ich szkodliwego wpływu na odbiór tych społeczności w świecie.

Celem studentek Camille Bettonville, Jeanne Eloi i Fabiola Legrain Sanabria  jest znalezienie alternatywnych technik komunikacji dla organizacji pozarządowych, by te nie wykorzystywały tylko uproszczonych obrazów Afryki, które mają szokować dawców w szybki i skuteczny sposób, ponieważ szkodzą one godności lokalnych społeczności w Afryce.

Après quelques mois d'absence, nous avons présenté notre projet devant des professionnels de la communication d'ONG avec…

Opublikowany przez L'autre c'est toi Czwartek, 20 kwietnia 2017

Finalnym celem kampanii „L 'autre c’est toi” – Inny to ty – było również nakręcenie edukacyjnego filmu dokumentalnego na temat wpływu stereotypów na komunikację. Całość została zrealizowana we współpracy z partnerami z Senegalu. Jako przyszli specjaliści ds. Komunikacji studentki testują inne techniki przekazu, aby ocenić czy jest możliwa bardziej etyczna komunikacja bliższa realiom.

Bonne semaine à tous 🙂 #FunFactOfTheWeek #NotSoDifferent

Opublikowany przez L'autre c'est toi Poniedziałek, 25 lipca 2016

Kampania została uruchomiona głównie w celu uzyskania wsparcia finansowego dla projektu. Studentki założyły specjalną stronę internetową: https://www.kisskissbankbank.com gdzie opisały swoje plany i cele przedsięwzięcia.

Aujourd'hui Demain

Aujourd'hui Demain, le premier concept store vegan en France avec une épicerie, une librairie, un restaurant et une boutique de vêtements ! 🙂

Opublikowany przez KissKissBankBank Czwartek, 25 października 2018

Projekt nazywa się „L 'autre c’est toi”  i zwraca uwagę na niebezpieczeństwo stereotypów w kampaniach dotyczących zbierania funduszy, które często pokazują bardzo uproszczony obraz afrykańskich społeczeństw aby szybko wzbudzić współczucie i przynieść oczekiwany efekt. Organizatorki projektu chcą dzięki niemu wyrazić krytykę wobec zakrzywionego obrazu Afryki  i przedstawić bardziej rekonstrukcyjny obraz lokalnej społeczności. 

Na specjalnie stworzonej stronie nie tylko opisują projekt ale również proszą o wsparcie finansowe. Końcowym efektem projektu jest film edukacyjny oraz książka.

Oui, oui, on est toujours vivantes…. on travaille dur en régie! En voici la preuve 😀 // Yes, yes, we are still alive… We just have been working hard in the studio! Here is the proof 😀

Opublikowany przez L'autre c'est toi Niedziela, 18 grudnia 2016

Opublikowany przez KissKissBankBank Środa, 26 września 2018

Projekt realizowany jest głównie za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki realizacji projektu inicjatorki chcą zrekonstruować szkodzące godności stereotypy o Afryce przekazywane w komunikacji humanitarnej.

QUELLE JOIE! HAPPINESS! ?Nous venons de dépasser 50% de notre collecte! MERCI! Continuez à nous soutenir… plus que…

Opublikowany przez L'autre c'est toi Poniedziałek, 13 czerwca 2016

Tolerancja i równouprawnienie L 'autre c'est toi''


Nazwa kampanii:
L 'autre c'est toi
Nadawca:
projekt studencki
Media:
internet
Wykonawca:
studentki
Adresaci:
organizacje pozarządowe
Hasło kampani:
Inny to Ty





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek