Świnka Pepa, Batman i Mario w żałobie
Zamknięte na cztery spusty sklepy z zabawkami i ich żałobnie przystrojone wystawy – na taki widok natknęli się rankiem 18 lipca 2014 roku mieszkańcy paragwajskiego miasta Asunción.
Spod krepiny i upstrzonej dziecięcymi bohaterami scenografii wyłaniał się się cel całej maskarady i zarazem rzeczywisty problem, czyli zwrócenie uwagi na utrzymującą się nadzwyczaj wysoką śmiertelność wśród noworodków w Paragwaju.
Okazuje się, że jedne z najbardziej związanych z dziećmi miejsc w przestrzeni miejskiej doskonale nadają się do zwrócenia uwagi na inne dzieci, a właściwie ich dotkliwy brak, gdyż zgodnie z hasłem kampanii "Un bebe te cambia la vida, su muerte tambien" ("Dziecko zmienia Twój świat, tak samo jak jego śmierć"). Niecodzienna akcja szybko zyskała szeroki odzew w mediach, skutkujący wywarciem odpowiedniego nacisku na rządzie prezydenta Paragwaju Horacio Cartesie, który w następstwie podniósł znacznie wydatki na służbę zdrowia. To z kolei pozwoliło na zatrudnienie większej ilości lekarzy oraz zmodernizowanie technologii, a w efekcie, jak podają organizatorzy, doprowadziło do zmniejszenia się śmiertelności wśród niemowląt aż o 50 %. Oznacza to 730 uratowanych żyć tylko w ciągu tego roku.
Cała ta historia pokazuje efekty, jakie można uzyskać za pomocą pomysłowej, sugestywnej kampanii wykorzystującej niekonwencjonalne środki przekazu.
Zuzanna Bieńkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy