Świnka Pepa, Batman i Mario w żałobie
Zamknięte na cztery spusty sklepy z zabawkami i ich żałobnie przystrojone wystawy – na taki widok natknęli się rankiem 18 lipca 2014 roku mieszkańcy paragwajskiego miasta Asunción.
Spod krepiny i upstrzonej dziecięcymi bohaterami scenografii wyłaniał się się cel całej maskarady i zarazem rzeczywisty problem, czyli zwrócenie uwagi na utrzymującą się nadzwyczaj wysoką śmiertelność wśród noworodków w Paragwaju.
Okazuje się, że jedne z najbardziej związanych z dziećmi miejsc w przestrzeni miejskiej doskonale nadają się do zwrócenia uwagi na inne dzieci, a właściwie ich dotkliwy brak, gdyż zgodnie z hasłem kampanii "Un bebe te cambia la vida, su muerte tambien" ("Dziecko zmienia Twój świat, tak samo jak jego śmierć"). Niecodzienna akcja szybko zyskała szeroki odzew w mediach, skutkujący wywarciem odpowiedniego nacisku na rządzie prezydenta Paragwaju Horacio Cartesie, który w następstwie podniósł znacznie wydatki na służbę zdrowia. To z kolei pozwoliło na zatrudnienie większej ilości lekarzy oraz zmodernizowanie technologii, a w efekcie, jak podają organizatorzy, doprowadziło do zmniejszenia się śmiertelności wśród niemowląt aż o 50 %. Oznacza to 730 uratowanych żyć tylko w ciągu tego roku.
Cała ta historia pokazuje efekty, jakie można uzyskać za pomocą pomysłowej, sugestywnej kampanii wykorzystującej niekonwencjonalne środki przekazu.
Zuzanna Bieńkowska
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy