logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Świnka Pepa, Batman i Mario w żałobie
27.05.2015
Tematy: Kampanie, Paragwaj, Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Świnka Pepa, Batman i Mario w żałobie

Your browser does not support the video tag.


Zamknięte na cztery spusty sklepy z zabawkami i ich żałobnie przystrojone wystawy – na taki widok natknęli się rankiem 18 lipca 2014 roku mieszkańcy paragwajskiego miasta Asunción.

Spod krepiny i upstrzonej dziecięcymi bohaterami scenografii wyłaniał się się cel całej maskarady i zarazem rzeczywisty problem, czyli zwrócenie uwagi na utrzymującą się nadzwyczaj wysoką śmiertelność wśród noworodków w Paragwaju.

Okazuje się, że jedne z najbardziej związanych z dziećmi miejsc w przestrzeni miejskiej doskonale nadają się do zwrócenia uwagi na inne dzieci, a właściwie ich dotkliwy brak, gdyż zgodnie z hasłem kampanii "Un bebe te cambia la vida, su muerte tambien" ("Dziecko zmienia Twój świat, tak samo jak jego śmierć"). Niecodzienna akcja szybko zyskała szeroki odzew w mediach, skutkujący wywarciem odpowiedniego nacisku na rządzie prezydenta Paragwaju Horacio Cartesie, który w następstwie podniósł znacznie wydatki na służbę zdrowia. To z kolei pozwoliło na zatrudnienie większej ilości lekarzy oraz zmodernizowanie technologii, a w efekcie, jak podają organizatorzy, doprowadziło do zmniejszenia się śmiertelności wśród niemowląt aż o 50 %. Oznacza to 730 uratowanych żyć tylko w ciągu tego roku.

Cała ta historia pokazuje efekty, jakie można uzyskać za pomocą pomysłowej, sugestywnej kampanii wykorzystującej niekonwencjonalne środki przekazu. 

Zuzanna Bieńkowska



Nazwa kampanii:
Toys in mourning
Czas:
2014.7.18 - 2014.7.19
Nadawca:
UNICEF Paraguay
Media:
Ambient
Wykonawca:
Oniria TBWA
Adresaci:
Rodzice, opiekunowie, osoby mające w swoim otoczeniu dzieci lub rodziców
Hasło kampani:
Un bebe te cambia la vida, su muerte tambien (Dziecko zmienia Twój świat, tak samo jak jego śmierć)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek