Świeża wołowina, jedyne 89,99$ za kilogram
Dziś w promocji: wołowina, jedyne 89,99$ za kilogram, jabłka – 11,99$ oraz pyszne orzeszki ziemne – zaledwie 14,99$. Sklep zapełniony towarami, tylko klientów dziwnie mało. Wszyscy protestują pod sklepem wyraźnie głodni. Gdyby nie kordon policji z pewnością dawno ograbiliby świeżą dostawę pieczywa. To niewiarygodna sytuacja, którą trudno sobie nawet wyobrazić. Podobnie niewiarygodne, ale jak najbardziej realne są dane, jakie przedstawia amerykańska organizacja WHY (whyhunger) zajmująca się problemem głodu i ubóstwa. 10,9% amerykańskich gospodarstw domowych doświadczyło głodu lub jego ryzyka. Żyje w nich 35.5 mln osób, w tym 12.6 mln dzieci. W 4% gospodarstw domowych są osoby, które nie dojadają, bądź rezygnują z niektórych posiłków – żyje w nich 11.1 mln osób i 430 tys. dzieci.
Organizacja WHY od momentu powstania (1975 r.) stara się uświadamiać Amerykanom problem głodu oraz kompleksowo go rozwiązywać. We wrześniu br. rozpoczęła kampanię „Desperate”, której celem jest m.in. pozyskanie funduszy i wsparcia dla programu walki z problemem głodu i ubóstwa, który w sytuacji kryzysu gospodarczego dotyka coraz więcej mieszkańców Ameryki. Na jej potrzeby agencja reklamowa Duncan/Channon przygotowała poruszający i wymowny spot telewizyjny.
Przedstawia on Amerykę, w której żywność jest horrendalnie droga, ludzi nie stać na produkty pierwszej potrzeby, sklepy są opustoszałe, a głód zmusza ludzi do wyjścia na ulicę. Ten pełen desperacji i emocji obraz zestawiony został z ujęciem kobiety, która waha się nad zakupem chleba. Odkłada go w końcu z powrotem na sklepową półkę. Widz zostaje poinformowany, że świat, w którym żywność jest za droga, jest rzeczywistością dla 36 milionów Amerykanów.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem