logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  11.09.2020

Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom – kampania #MnieToDotyczy w warszawskim metrze



10 września obchodziliśmy Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. Tego dnia na stacjach i w wagonach warszawskiego metra można było przez całą dobę oglądać spot, który powstał w ramach niezależnej kampanii społecznej #MnieToDotyczy.

Według statystyk Komendy Głównej Policji, tylko w 2019 roku prób samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat. To o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. Natomiast od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162%.

Jak twierdzą eksperci, większość samobójstw poprzedzają podobne zachowania i objawy. Są to najczęściej poczucie osamotnienia, odrzucenia, bezradności, a na dalszym etapie lęk, agresja i izolacja od innych ludzi – mówi Karolina Roztocka, inicjatorka kampanii #MnieToDotyczy. – Na koniec przychodzi fantazjowanie o samobójstwie, które w skrajnych przypadkach zamienia się w rzeczywistość. Tych objawów nie da się nie zauważyć. W tym sensie problem samobójstw dotyczy nas wszystkich, także mnie i ciebie.

Kampania społeczna #MnieToDotyczy ma na celu zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży oraz uświadomienie, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia plagi samobójstw. W projekcie wzięli udział popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).

W ramach kampanii powstał spot, zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia:

Kampania #MnieToDotyczy wystartowała w marcu bieżącego roku i toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.

Specjalna odsłona kampanii w warszawskim metrze, związana ze Światowym Dniem Zapobiegania Samobójstwom, odbyła się dzięki wsparciu firmy Ströer. Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.

NGO   |  dzieci   |  zdrowie   |  edukacja   |  samobójstwa   |  młodzież   |  Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom   |  metro   |  #MnieToDotyczy   |  samobójstwo   |  influencerzy   | 


Nazwa kampanii:
#MnieToDotyczy
Czas:
2020.9.10
Tematy:
Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Karolina Roztocka
Media:
film, digital, out-of-home elements
Wykonawca:
Maciek Lipiński M. L. Filmz; Ströer
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
#MnieToDotyczy





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.12.2023

    Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    DeepSteki


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek