Świąteczne kampanie społeczne (i nie tylko), które warto znać
1. Allegro: English for beginners (2016). Wzorzec kampanii świątecznej z Sevres a zarazem jeden z największych (także na rynku międzynarodowym) sukcesów polskiej reklamy: do dzisiaj oryginalny film (opublikowany w listopadzie 2016 roku) obejrzało niemal 20 milionów widzów. Marka Allegro jest tu tylko tłem do historii przesympatycznego starszego pana, który postanowił zacząć się uczyć języka angielskiego. Dlaczego – o tym dowiadujemy się we wzruszającym finale:
2. Carrefour (2023). Bodaj najbardziej urocza polska kampania świąteczna tego roku. I – co szczególnie ujmuje – głównym jej bohaterem (a właściwie bohaterką) jest suczka Mimi. O tym, że zwierzęta to pełnoprawni członkowie naszych rodzin, nie trzeba nikogo przekonywać. Zazwyczaj jednak psy czy koty są niemymi świadkami czy wręcz stanowią tło dla rozgrywających się historii. W tym przypadku jest inaczej, ale niemniej wzruszająco:
3. Klub Gaja: Jeszcze żywy KARP (1998). Skoro o zwierzętach mowa, wspomnieć koniecznie trzeba o wieloletniej kampanii społecznej (jej start miał miejsce jeszcze w ubiegłym stuleciu) Klubu Gaja, nawołującej do godnego traktowania ryb w okresie przedświątecznym. Od 2010 roku kampanię wspierają znane osoby, m.in. Robert Makłowicz, Bartłomiej Topa, Magdalena Cielecka i Maja Ostaszewska, zaś w 2011 roku noblistka, Olga Tokarczuk, specjalnie na potrzeby kampanii napisała opowiadanie zatytułowane „Gość”. Opowiadanie można przeczytać oraz więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.
4. Audi (2017). Boże Narodzenie to nie tylko choinka, cisza i śnieg ale również zakupowe szaleństwo i obłęd w oczach. A gdy do obłędu dodamy zajęty do ostatniego miejsca parking w centrum handlowym oraz dwóch mężczyzn za kółkiem (oczywiście Audi), wówczas otrzymamy czysty, hollywoodzki thriller. It’s the Most Wonderful Time of the Year. W rzeczy samej:
5. Plenty: #Xmess (2020). Niemowlę wymiotuje, kot nie trafia w kuwetę – a to dopiero początek katastrofy. Chyba nikt nie ukazał w równie bezpośredni i brutalny (!) sposób, że święta to chaos, co twórcy kampanii dla popularnej marki ręczników papierowych Plenty. A wszystko w rytm utworu „Love Hurts” zespołu Nazareth. Nie bez znaczenia pozostaje data produkcji kampanii: film miał swoją premierę w listopadzie 2020, po niemal roku pandemii, gdy poczucie rozpadu i frustracji towarzyszyło chyba nam wszystkim. Zarówno klimat, jak i przekaz kampanii idealnie współgrały z nastrojami społecznymi a równocześnie w kapitalny sposób je kontestowały:
6. Love is A Gift (2014). A na koniec film. Nie reklama, nie kampania społeczna, tylko krótkometrażowy film (zaledwie dwie i pół minuty!), w mistrzowski sposób oddający sens Bożego Narodzenia. Historia samotnego chłopaka, odliczającego dni do Gwiazdki wzrusza od niemal dekady – do dziś obejrzało ją dwa i pół miliona widzów. Pamiętajmy o naszych bliskich i kochajmy ich. Bo tak naprawdę tylko to się liczy. Za scenariusz i reżyserię filmu odpowiadał Phil Beastall. W rolę głównego bohatera wcielił się Chris Ilston:
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi