Jak wygląda świat przez pryzmat pustej już butelki? Na to pytanie odpowiada kampania organizacji Blue Cross, przygotowana przez agencję Jung von Matt z Niemiec.
Kampanię tworzą trzy grafiki oparte o ten sam pomysł. Hasło, którymi opatrzone są zdjęcia : “It’s not just you alcohol ruins”(“Alkohol rujnuje nie tylko Ciebie”) wyjaśnia przekaz. Twarze widziane przez osobę uzależnioną od alkoholu są rozmazane, na pewno nie wesołe. Tytuły, pod jakimi nadawcy umieścili plakaty w Internecie (nie umieszczone jednak na samej kreacji) – „Angry” („Zły”), „Desperate” („Zdesperowany”), „Sad” („Smutny”) – sugerują, że twórcy chcieli przekazać smutek, złość i desperację osób patrzących na osobę uzależnioną.
Koncept w zamiarze ma pokazywać świat osoby nadużywającej alkoholu, koncentrując się na negatywnym wpływie nałogu na najbliższych. W praktyce może okazać się jednak, że przesłanie płynące z kampanii jest mało czytelne. Emocje bohaterów są słabo widoczne ze względu na mocne zniekształcenie twarzy przez grube szkło butelek. Problem jaki porusza kampania to nie tylko alkoholizm, ale i współuzależnienie.
Nadawcą kampanii jest The Blue Cross działający na rzecz poprawy zdrowia w 43 krajach. Organizacja skupia zarówno wolontariuszy jak i profesjonalistów.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Ochraniacze dla psychiki