logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Świat idzie do przodu, więc trzeba walczyć
06.05.2016
Tematy: Kampanie, Polska, Pomoc społeczna

Świat idzie do przodu, więc trzeba walczyć

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Biegają, pływają, uczą w szkole, opiekują się dziećmi i zwierzętami – nie zmienili swojego życia. Towarzyszy im jednak walka o siebie, która dzięki postępowi w medycynie jest coraz skuteczniejsza.

W maju rusza kolejna, V edycja kampanii "SM – Walcz o siebie". Stwardnienie rozsiane (SM) jest nieuleczalną, przewlekłą i nieprzewidywalną chorobą ośrodkowego układu nerwowego o podłożu autoimmunologicznym, dotykającą głównie ludzi młodych. U każdego chorego mogą pojawić się inne objawy, np. zaburzenia wzrokowe, niedowłady, zaburzenia równowagi i koordynacji ruchów, zaburzenia mowy, zmiany w odbiorze bodźców czuciowych i wiele innych.

Jak wynika z niedawno przeprowadzonego badania opinii wśród osób z SM (badanie przeprowadzone na przełomie 2015/2016 przez Dom Badawczy Maison), charakterystyczne dla tej grupy pacjentów jest duże zaangażowanie w inne niż choroba obszary życia. Przede wszystkim w dużej mierze (55%) były to osoby aktywne zawodowo. Jest to wysoki odsetek, jeśli zwrócić uwagę na fakt, że 71% respondentów posiada orzeczenie o niepełnosprawności lub niezdolności do pracy. Odsetek osób pracujących był niemal taki sam w grupie osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności (ale nie o niezdolności do pracy), co w grupie osób nieposiadających takiego orzeczenia.

84% badanych deklarowało, że podejmowana przez nich terapia pomaga im i jest skuteczna. Pokazuje to, że pacjenci wierzą w terapię, co motywuje ich do jej kontynuacji pomimo różnych trudności. Zarówno osoby postrzegające stosowane u nich leczenie jako dużą niedogodność, jak i te odczuwające niewielkie skutki uboczne terapii, wiążą ogromne nadzieje z niedostępnymi jeszcze w Polsce lekami. Zdecydowana większość z nich jest przekonana, że będą one mniej uciążliwe dla pacjentów i bardziej skuteczne w walce z chorobą. Właściwie wszyscy zgadzają się ze stwierdzeniem, że już nie mogą doczekać się, kiedy preparaty te będą dostępne w Polsce. Jednocześnie podobny odsetek chorych wyraża jednak obawę, że jest to nadal bardzo odległa perspektywa. Pacjenci z 22 krajów UE w tym z Czech i Słowacji mają dostęp do nowoczesnego leczenia SM, chorzy w Polsce wciąż na owe leki czekają.

V edycja kampanii będzie emitowana m.in. w telewizji (TVP, TVN), prasie, radiu, internecie, na citylightach, autobusach i ekranach plazmowych w placówkach medycznych. W ramach kampanii wyprodukowano dwa spoty telewizyjne, printy oraz dwa reportaże. Spoty telewizyjne w reżyserii Jana Forysia wyprodukowała Papaya Films, a reportaże Kombinat Medialny. Za strategię, kreację i realizację kampanii w mediach odpowiada TELESCOPE.



Nazwa kampanii:
SM - Walcz o siebie
Czas:
2016.5.4
Nadawca:
TELESCOPE, PTSR (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego), Fundacja URSZULI JAWORSKIEJ i Fundacja NEUROPOZYTYWNI
Media:
Telewizja, internet, radio, citylighty
Wykonawca:
Telescope, Papaya Films, Kombinat Medialny
Adresaci:
Osoby z SM, ich otoczenie społeczne





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek