Organizacja Crime Stoppers z Toronto, działająca na rzecz zaangażowania obywatelskiego w kwestie bezpieczeństwa, już nie po raz pierwszy przekonuje opinię publiczną, o tym że informowanie odpowiednich organów o przypadkach nadużyć i łamania prawa ma fundamentalne znaczenie, nie tylko dla pomyślnego doprowadzenia do końca poszczególnych spraw, ale przed wszystkim dla budowania wspólnej, bezpiecznej przestrzeni wolnej od przemocy.
Najnowsza kampania zrealizowana we współpracy z agencją DDB postępuje krok naprzód i oprócz przekonywania do aktywnej postawy obywatelskiej, jednocześnie komunikuje, że dane świadka decydującego się na zgłoszenie przestępstwa podlegają pełnej ochronie. Hasło akcji „Ty pozostajesz anonimowy, zbrodnia nie” (You stay anonymus. Crime doesn’t) przypomina o tej procedurze i o tym, że zgłaszający nie wystawia się na żadne zagrożenie czy ryzyko.
Akcja składa się z trzech plakatów przedstawiających handel bronią i narkotykami oraz napad. Na każdym z nich postać świadka umiejscowionego w tle jest nie do zidentyfikowania – pozostaje ukryta niejako za popełnianym właśnie przestępstwem. Ponadto ciemna tonacja plakatów, których akcja dzieje się na utrzymanych w mrocznej stylistyce bocznych, wyludnionych uliczkach, stanowi swego rodzaju groźbę tego, co może się wydarzyć, jeśli przestępstwo nie zostanie zgłoszone. Akcja jest próbą przełamania lęku, jakim obciążeni są świadkowie takich zdarzeń i ma stworzyć atmosferę zaufania i wzajemnego wsparcia między zgłaszającym a służbami przyjmującymi zeznania. Członkowie działający na rzecz organizacji Crime Stopers każdego tygodnia za pośrednictwem spotów, radia, prasy i portali społecznościowych szeroko apelują o zaangażowanie się w akcje policji i innych służb. Przekonują, że tylko te społeczeństwach, których świadomi obywatele obserwują to, co dzieje się w ich otoczeniu i interweniują kiedy zajdzie taka potrzeba, mogą czuć się bezpiecznie.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu