Na czystej kartce papieru odznaczają się ślady samochodowych opon, w które wkomponowane są niewielkie rysunki. W jednym paśmie przedstawione są samochody, poruszające się po ulicach, w drugim natomiast – sucha, spękana ziemia, topniejące lodowce lub strumienie wody zalewające domy. Symbolizują one zagrożenia naturalne, które wynikają z nadmiernego ruchu samochodowego: ocieplenie klimatu, a w jego konsekwencji susze i powodzie.
„Every day, cars speed up global warming by emitting 2,992 tons of greenhouse gasses. Give the earth a break on Car Free Day this September 22” („Codziennie ruch samochodowy przyspiesza proces globalnego ocieplenia emitując 2992 ton dwutlenku węgla. Daj Ziemi odetchnąć w tym roku, 22 września w Dzień Bez Samochodu”) – głosi umieszczone na reklamach hasło.
Kampania „Vehicle” („Pojazd”) została przygotowana dla Greenpeace przez agencję Leo Burnett z Hongkongu. Jej celem było nie tylko zachęcenie mieszkańców kraju do korzystania w Dniu Bez Samochodu ze środków publicznego transportu, ale też przypomnienie im, jak dalekosiężne konsekwencje może mieć zanieczyszczenie powietrza wywołane ruchem drogowym.
Kampania została nagrodzona Brązowym Lwem w kategorii Outdoor na tegorocznym Festiwalu Reklamy w Cannes.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy