Susza w słynnych butelkach
Perrier, Evian, Pellegrini to międzynarodowe marki wody mineralnej, którą znaleźć można na półkach supermarketów całego świata. Pewnego dnia, w supermarkecie w Sao Paulo w Brazylii, na półkach stanęły butelki łudząco podobne do tych oryginalnych. Zamiast wody, w środku znajdował się kolorowy piasek, którego warstwy układały się w etykietę znanej marki.
Małe arcydzieła wykonała brazylijska artystka, pochodzącą z północno-wschodniej części kraju, znana z „piaskowej sztuki”. W jej rodzinnym regionie problem z wodą pitną jest problemem powszechnym.
Na filmie przygotowanym przez agencję Ageisobar z Sao Paulo, na zlecenie brazylijskiej organizacji zajmującej się recyklingiem Instituto Ambiental Reciclar (I.A.R), można podpatrzyć czasochłonny proces tworzenia piaskowych replik butelek. Spot otwiera informacja o suszy w Brazylii, a zamyka mroczna przepowiednia, że w przyszłości, co piąty mieszkaniec Ziemi będzie miał problemy z dostępem do wody pitnej. Hasłem całej akcji jest wezwanie skierowane do Brazylijczyków „Use com consciência” („Korzystaj świadomie”).
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problemy dotkniętych suszą regionów Brazylii, a także poszerzenie ogólnej świadomości na temat malejących zasobów wody pitnej na całym świecie, czemu służy wykorzystanie powszechnie rozpoznawalnych marek. Kampania obok wymowy społecznej, stanowi również reklamę mało znanej na świecie brazylijskiej tradycji tworzenia piaskowych obrazów.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa