Trzech mężczyzn w świetnych humorach jedzie samochodem – żartują, śmieją się, gestykulują. Kierowca auta, zamiast uważać na drogę kręci się na swoim siedzeniu i często odwraca do kolegów. Wizję jazdy na granicy życia i śmierci przerywają ujęcia, na których wszyscy trzymają broń wycelowaną we współpasażerów i innych użytkowników drogi. Spot utrzymany w lekko psychodelicznym klimacie przekonuje, że samochód może być tak samo niebezpieczny jak naładowana broń, która w każdej chwili może wystrzelić.
Film został zrealizowany z inicjatywy brytyjskiej organizacji Road Safety Authority. Jak wynika z przygotowanych przez nią badań, najczęstszą przyczyną śmiertelnych wypadków na drodze jest nadmierna prędkość, a osoby w wieku 17-24 lata trzy razy częściej niż inni stają się ofiarami wypadków drogowych. Sprawcami katastrof są zazwyczaj młodzi mężczyźni: brawura, brak doświadczenia w kierowaniu pojazdem i błędne ocenienie własnych umiejętności prowadzą do ryzykownych zachowań na drodze i narażenie na niebezpieczeństwo swojego życia i zdrowia.
Spot, nakręcony na podstawie scenariusza Richarda Laharta, zwyciężył w konkursie „Keep drama off the Roads” na najlepszy scenariusz kampanii na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego, skierowanej do osób w wieku 15-25 lat.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy