W Wielkiej Brytanii co roku blisko 3,5 tysiąca biernie palących osób umiera na raka płuc. Papierosy, niczym broń palna, zabijają wyspiarzy. The Roy Castle Lung Cancer Foundation to jedna z niewielu instytucji charytatywnych w tym kraju prowadzących działania antynikotynowe.
Na zlecenie fundacji we wrześniu 2007 roku agencja CHI and Partners przygotowała kampanię złożoną z trzech kreacji. Hasło pierwszej zwraca uwagę na ofiary palaczy: „Passive smoking kills 5 people a day” („Bierne palenie zabija pięć osób dziennie”). Kolejna przedstawia dwa papierosy ułożone w formie strzelby, a ostatnia uświadamia, że palenie szkodzi nie tylko palącemu, ale zabija również innych. Kreacja ma na celu uświadomienie uzależnionym od nikotyny śmiertelnych efektów ich nałogu.
Strona internetowa kampanii znajduje się tutaj.
S. Frydrysiak
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Pierwszy pomysł na którym bazuje kampania polega na skrócie myślowym – odręczny rysunek papierosa i przekreślony dym przybierający kształt pojedynczych kresek (palaczy). Zastosowano tu jednoelementowy krój pisma umieszczony w sporej odległości od obrazu w lewym, dolnym rogu kompozycji. W dwóch następnych projektach wykorzystana została fotografia: papierosa równoważącego „samójstwo” z „zabójstwem” i papierosa symbolizującego strzelbę.
Wszystkie kreacje łączy białe jednolite tło, kompozycja i umiejscowienie logo Fundacji.
Projekty emanują prostotą, oszczędnością użytych środków, centralną kompozycją, a przekaz wizualny jest łatwy do interpretacji dla każdego odbiorcy. Układ typografii daje wrażenie niedopasowania.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”