logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  16.09.2011

Strzał z papierosa



W Wielkiej Brytanii co roku blisko 3,5 tysiąca biernie palących osób umiera na raka płuc. Papierosy, niczym broń palna, zabijają wyspiarzy. The Roy Castle Lung Cancer Foundation to jedna z niewielu instytucji charytatywnych w tym kraju prowadzących działania antynikotynowe.

Na zlecenie fundacji we wrześniu 2007 roku agencja CHI and Partners przygotowała kampanię złożoną z trzech kreacji. Hasło pierwszej zwraca uwagę na ofiary palaczy: „Passive smoking kills 5 people a day” („Bierne palenie zabija pięć osób dziennie”). Kolejna przedstawia dwa papierosy ułożone w formie strzelby, a ostatnia uświadamia, że palenie szkodzi nie tylko palącemu, ale zabija również innych. Kreacja ma na celu uświadomienie uzależnionym od nikotyny śmiertelnych efektów ich nałogu.

Strona internetowa kampanii znajduje się tutaj.
S. Frydrysiak

——————————————————————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Pierwszy pomysł na którym bazuje kampania polega na skrócie myślowym – odręczny rysunek papierosa i przekreślony dym przybierający kształt pojedynczych kresek (palaczy). Zastosowano tu jednoelementowy krój pisma umieszczony w sporej odległości od obrazu w lewym, dolnym rogu kompozycji. W dwóch następnych projektach wykorzystana została fotografia: papierosa równoważącego „samójstwo” z „zabójstwem” i papierosa symbolizującego strzelbę.

Wszystkie kreacje łączy białe jednolite tło, kompozycja i umiejscowienie logo Fundacji.

Projekty emanują prostotą, oszczędnością użytych środków, centralną kompozycją, a przekaz wizualny jest łatwy do interpretacji dla każdego odbiorcy. Układ typografii daje wrażenie niedopasowania.
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek