Tak jak broń palna myśliwego jest śmiertelnym zagrożeniem dla zwierząt, tak baterie wyrzucone w niewłaściwym miejscu mogą być groźne dla całego środowiska. O tym próbuje przekonać odbiorcę kampania stworzona w Brazylii, dla stanu Paraná.
Kreacje przygotowane przez rząd stanu Paraná w Brazylii (Government of Paraná State) i agencję Tif Comunicaçao z Brazylii, skupiają się na problemie wyrzucania baterii w miejsca do tego nieprzeznaczone. Trzy proste printy, przedstawiające dwa elementy – zwierzę i baterie – w sposób nieskomplikowany mówią odbiorcy, żeby nie zostawiał baterii gdziekolwiek, ponieważ odbija się to na naturze. Kreacje przedstawiają tukana, jaguara i jelenia, które wydają się być na celowniku wymierzonych w nie baterii. Hasło kampanii tylko wzmaga przekaz graficzny i mówi: „Don’t discharge your batteries on nature. Give them a responsible end” („Nie rozładowuj swoich baterii na naturze. Daj im odpowiedzialny koniec”). W języku angielskim słowo „discharge” ma kilka znaczeń, w tym wypadku twórcy kampanii mieli na myśli dwa, a mianowicie -„rozładować” i „wystrzelić”, dlatego na kreacjach widoczne baterie celują w bezbronne zwierzęta.
Kreacje mają na celu uświadomić odbiorców, że powinni wziąć odpowiedzialność za to, gdzie pozbywają się niepotrzebnych baterii, ponieważ w przeciwnym razie będą oni współwinni negatywnych efektów, które spowodują w naturze.
Mimo zrozumiałego przekazu, grafiki wyglądają odrobinę na niedokończone przez to, że są bardzo minimalistyczne, a baterie przedstawione na nich przywodzą na myśl te produkowane przez Duracell, co może spowodować, że cała uwaga zwróci się właśnie ku tej firmie, wiadomo jednak, że nie wszystkie baterie produkowane są w takiej właśnie kolorystyce.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów