Strażacy, policjanci, żołnierze – to dzisiejsi bohaterowie
Podczas gaszenia pożaru, interwencji z bronią, czy na wojnie nie ma miejsca na ciągłe zastanawianie się nad zagrożeniem. Jednak trudno też uciec od myśli, jaki będzie los bliskich, gdyby jednak coś się stało – wyjaśnia lektor spotu.
Celem kampanii "Bohaterowie" Fundacji Dorastaj z Nami jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają życie dla innych. Ma to być również początek dyskusji społecznej o tym, czym dzisiaj jest patriotyzm i kim są współcześni bohaterowie. Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka, ministra Marka Michalaka.
Dla większości Polaków (90%) słowo patriotyzm jest rozumiane w sposób tradycyjny – jako walka o ojczyznę i poświęcenie dla niej – czyli w sposób odległy od tego, jak wygląda współczesne życie w Polsce, pozbawione wojen i konieczności podejmowania takich działań. Mimo tradycyjnego rozumienia patriotyzmu, zmieniło się rozumienie tego, kto jest obecnie patriotą – to nie tylko Ci co walczą o ojczyznę, ale również Ci, dzięki którym żyje nam się lepiej i bezpieczniej: strażacy, policjanci, żołnierze i ratownicy. To są bohaterowie czasu pokoju – mówi prof. UW Dominika Maison (Dom Badawczy Maison), odpowiedzialna za realizację badań społecznych, wykonanych na zlecenie Fundacji Dorastaj z Nami.
Fundacja Dorastaj z Nami powstała w 2010 roku, wspiera dzieci osób, które straciły życie lub zdrowie w trakcie pełnienia służby. Wspieramy proces edukacyjny dzieci i młodzieży objętych opieką, a w szczególności współfinansujemy indywidualne potrzeby, związane z ich rozwojem intelektualnym, nauką, wychowaniem czy zainteresowaniami – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami. Sądzimy, że ludzie, którzy bohatersko oddają swoje życie w imię naszego bezpieczeństwa, zasługują na nasz szacunek i odpowiedzialność wobec pozostawionych przez nich dzieci – dodaje.
W działania marketingowe zaangażowali się przedstawiciele Wojska, Straży Pożarnej i Policji. Za strategię, kreację i realizację działań ATL i BTL odpowiada agencja marketingu społecznego Telescope.
Wszyscy znamy tę filmową scenę, w której umierający bohater prosi przyjaciela, żeby ten zaopiekował się jego dziećmi. Takiej prośbie nie sposób odmówić. Wykorzystaliśmy ten motyw i wokół niego zbudowaliśmy przekaz kampanii – mówi Malina Wieczorek, dyrektor Telescope.
Spoty będą emitowane w ramach bezpłatnego czasu dla organizacji pożytku publicznego w kanałach TVP (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Polonia i TVP Kultura) oraz w TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo), a także w kinach Cinema City i Multikinie.
W ramach kampanii społecznej przeprowadzono badanie opinii publicznej, zrealizowano spot telewizyjno-kinowy w wersji 30" i 45", spot radiowy oraz plakaty. Powstała też seria reportaży pod opieką dziennikarską Tomasza Sekielskiego (Kombinat Medialny), przedstawiających konkretne osoby związane ze służbą publiczną i ich, niejednokrotnie tragiczne, historie życia. Zaplanowano również działania w internecie i w mediach społecznościowych. Dzięki współpracy z grupą Agora pozyskano emisje w prasie i radio (TOK FM, Złote Przeboje Roxy) , na citylightach, scrollach i autobusach (AMS). Media pozyskuje Telescope i dom mediowy Media On. Za działania PR odpowiada agencja AM Art-Media, a ze strony Fundacji – Edyta Bach.
Reżyserem spotu kampanii jest Florian Malak, za produkcję odpowiada MOJO FILMS, zdjęcia do materiałów drukowanych są autorstwa Radka Polaka, a zdjęcia PR Jerzego Mańkowskiego.
Fundacja Dorastaj z Nami powstała w wyniku współdziałania przedstawicieli środowiska biznesu, celem troski o los dzieci, których rodzice zginęli w trakcie pełnienia służby publicznej dla Polski. Pomocą Fundacji objęte są, między innymi, dzieci poszkodowanych w czasie służby żołnierzy, policjantów, strażaków i ratowników górskich.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca