logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Walka z przemocą
   ──────  02.08.2008

Straszne kino

Your browser does not support the video tag.


Jak to w starym kinie – banalna sytuacja, powolne tempo, wyrazista mimika aktorów, kontrast czerni i bieli, analogia przeszłości i teraźniejszości. Co 3 dni we Francji umiera kobieta z powodu pobicia przez swojego partnera. Amnesty International latem 2008 roku prowadziło kampanię poświęconą tej tematyce. Celem akcji było zwrócenie uwagi społeczeństwa i rządu na problem przemocy domowej – na jej skalę i dramatyczne skutki.

W ramach kampanii powstał 2,5 minutowy spot utrzymany w konwencji starych niemych filmów, w reżyserii Oliviera Dahana, w którym zagrali znani francuscy aktorzy: Clothilde Courau, Didier Bourdon i Claude Perron. Czarno-biała estetyka i charakterystyczne tempo stwarza celowo mylne tylko pozory odległości w czasie i nierealności oglądanego wydarzenia.

Pomysł polega tu na przełamaniu schematu, stereotypu niemego filmu i tym samym podejścia do przemocy. To, co charakterystyczne dla przemocy domowej to milczenie – zarówno ofiar jak i świadków. W filmie mężczyzna znęcająca się nad żoną, a pod oknem ich domu zbierają się uradowani gapie. Dopiero w momencie ostatecznym, w chwili kulminacyjnej dla zbrodni, jedna z kobiet zaczyna krzyczeć. „Nie milczmy w obliczu przemocy małżeńskiej. We Francji, na skutek przemocy małżeńskiej, co 3 dni umiera 1 kobieta.” Kampania uświadamia istnienie społecznej współodpowiedzialności świadków przemocy małżeńskiej.

Film został nagrodzony tytułem „Campagne Citoyenne 2009” (Kampania Obywatelska 2009) w kategorii „Associations Caritatives et ONG” (Organizacje Charytatywne i Pozarządowe).
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Violences conjugales, affaire de tous
Czas:
2008.7.28 - 2008.8.31
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Francja
Nadawca:
Amnesty International France
Media:
Internet
Wykonawca:
TBWA/Paris
Adresaci:
Ogół społeczeństwa francuskiego, politycy, rząd
Hasło kampani:
Ne restons pas muets face aux violences conjugales. En France, 1 femme décède tous les 3 jours suite aux violences conjugales. (Nie milczmy w obliczu przemocy małżeńskiej. We Francji, na skutek przemocy małżeńskiej, co 3 dni umiera 1 kobieta)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 14.07.2022

    Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek