logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Stracone urodziny
16.09.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania

Stracone urodziny



W Wielkiej Brytanii najczęstszą przyczyną śmierci osób poniżej 34 roku życia są obecnie samobójstwa, zaś grupą najbardziej zagrożoną ryzykiem odebrania sobie życia są kobiety poniżej 24 lat. Kampania Missed Birthdays (brakujące, stracone urodziny), zrealizowana przez organizację Campaign Against Living Miserably (CALM), ma na celu zarówno zasygnalizowanie społeczeństwu brytyjskiemu skalę tragicznych statystyk dotyczących samobójstw wśród młodych ludzi, jak i sprowokowanie debaty na ten trudny do zignorowania temat.

Sercem kampanii była gigantyczna instalacja w Westfield London, funkcjonująca w dniach 9–11 września, włączając w to przypadający na 10 września Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. W kompozycji wykorzystano uniwersalny symbol świętowania, jakim są balony urodzinowe, aby za ich pomocą przekazać przygnębiający komunikat o stracie i śmierci. Każdy z 6929 balonów wykorzystanych w instalacji reprezentował bowiem jedną młodą osobę, która w ciągu ostatniej dekady popełniła samobójstwo – liczba umieszczona na balonie jest numerem urodzin, których nie dane było jej dożyć. Uzupełnieniem instalacji były intymne notatki głosowe rodzin i bliskich, którzy stracili młodą osobę w wyniku samobójstwa, a które odwiedzający mogli odsłuchiwać.

Podczas tworzenia, montażu i demontażu instalacji dołożono wszelkich starań, aby zapewnić jej jak najbardziej zrównoważony charakter, m.in zdecydowano się na balony foliowe wyprodukowane w Wielkiej Brytanii. Po finale eventu, który odbył się 11 września, instalacja została przekazana organizacji charytatywnej Children’s Scrap Project, która ponownie wykorzysta balony do szeregu projektów artystycznych i rękodzielniczych, w tym: warsztatów dla dzieci, projektów teatralnych, pokazów, kolaży, zabaw oraz różnorodnych działań edukacyjnych.

txt: Dorota Chrobak

Wielka Brytania Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom integrated experiential


Nazwa kampanii:
Missed Birthdays
Czas:
2024.9.9 - 2024.9.11
Nadawca:
CALM
Media:
experiential, integrated
Wykonawca:
adam&eveDDB, United Kingdom





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek